فضاپیمای سرنشین دار مریخ امسال رونمایی می شود

 برای سال ۲۰۱۶ سناریوهای مهمی برای توسعه علوم فضایی پیش بینی شده که برخی از آنها جذابیت به مراتب بیشتری دارند. در این میان همه منتظرند تا طرح کلی سیستم حمل و نقل فضایی مد نظر مالک ثروتمند شرکت اسپیس ایکس برای سفر به مریخ نهایی شده و به دنیا معرفی شود.

اکنون همه این سؤال را می پرسند که : آیا در سال ۲۰۱۶ الون ماسک (مالک شرکت اسپیس ایکس و گروه خودروسازی تسلا موتورز) طرح نهایی فضاپیمای مورد نظرش را رونمایی می کند؟

اوایل سال ۲۰۱۵ بود که الون ماسک رسما از اعلام استراتژی های نهایی خود برای سیستم حمل و نقل فضایی ویژه مریخ در اواخر همان سال (۲۰۱۵) خبر داد اما در ادامه این رویداد را به سال ۲۰۱۶ موکول کرد.

وی پیشتر اعلام کرده بود که این سیستم حمل و نقل ساختاری کاملا متفاوت از نمونه های فعلی خواهد داشت.

بر اساس چشم اندازی که وی ترسیم کرده، حدود ۱۰۰ فضانورد راهی مریخ می شوند که همراه با آنها بالغ بر یکصد تن بار نیز به این سیاره مرموز ارسال خواهد شد. از این رو کاملا قابل پیش بینی است که به فضاپیمایی بسیار بزرگ و مجهز به پیشرانه های قدرتمند نیاز است.

راکتی که احتمالا برای بالا بردن این فضاپیما به کار گرفته خواهد شد BFR نام دارد. این راکت از نوع قابل بازیابی مجدد خواهد بود.

به گزارش مهر،اکنون که استفاده مجدد از راکت فالکون ۹ امکانپذیر شده است، دانشمندان علوم فضایی منتظرند تا شرکت اسپیس ایکس از برنامه اصلی خود برای ساخت فضاپیمایی بزرگ جهت رسیدن به مریخ خبر دهد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا