تایید اولین مورد ابتلا به سرطان مرتبط با پاکسازی نیروگاه فوکوشیما

مقامات وزارت بهداشت ژاپن اعلام کردند که بیمار، یکی از کارگران شرکت کننده در عملیات پاکسازی نیروگاه اتمی فوکوشیما است که در حال حاضر 41 سال سن دارد و بر اثر اشعه به سرطان خون مبتلا شده است.
این خبر در حالی منتشر شد که یک هفته از خبر بحث برانگیز آغاز به کار مجدد دومین راکتور ژاپن می گذرد. تمامی راکتورهای ژاپن پس از فاجعه نیروگاه اتمی فوکوشیما خاموش شدند.
بیمار چندی پیش به دلیل کسالت به پزشک معالجه کرد و پزشک پس از آزمایش های لازم، سرطان خون ناشی از تشعشع نیروگاه را تشخیص داد.
این مرد که حین پاکسازی نیروگاه فوکوشیما، تجهیزات حفاظتی مخصوص به تن داشت، تمام هزینه های درمان را از مقامات بهداشت ژاپن دریافت خواهد کرد.
به گزارش ایرنا از رویترز، سه مورد مشابه نیز برای آزمایش های بیشتر و تایید ارتباط سرطان با اشعه ناشی از پاکسازی نیروگاه در حال بررسی هستند.زلزله و سونامی سال 2011 میلادی، سبب فاجعه اتمی فوکوشیما و نشست مواد رادیو اکتیو شد. متخصصان این حادثه را بعد از حادثه چرنوبیل بزرگ ترین فاجعه اتمی تاریخ می دانند. به گزارش مقامات ژاپن، حدود 45 هزار نفر در یک پروژه چندین میلیارد دلاری در حال پاکسازی نیروگاه هستند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا