لزوم هم افزایی بیشتر دستگاه های متولی در زمینه تجاری سازی اختراعات

به گزارش سینا پرس فارس، در نشست صمیمانه ای ۵۰ نفراز از نخبگان و استعدادهای برتر استان فارس با استاندار فارس دیدار و گفتگو کردند.
در این نشست صمیمی حبیب شریف رییس بنیاد نخبگان استان فارس در سخنانی بیان کرد: بنیاد نخبگان استان فارس پیشگام بسیاری از فعالیت ها و اقدامات مؤثر در حوزه نخبه پروری و توانمندسازی مستعدان برتر بوده که شاخص ترین آن تشکیل مجمع خیران نخبه پرور فارس با هدف تشویق خیران نیک اندیش به حمایت از رشد و بالندگی نیروی انسانی توانمند بوده است.
وی اظهار داشت: این بنیاد طی سال های گذشته  آغازگر شکل گیری اکوسیستم کارآفرینی در استان بوده که به لطف خدا و همراهی مراکز علمی در حال حاضر از نظر زیرساخت های این اکوسیستم ازجمله مراکز نوآوری، شتابدهنده و کارخانه نوآوری در وضعیت خوبی قرار دارد اما نیاز به تلاش بیشتر در بخش تربیت نیروی انسانی مورد نیاز و هم چنین جذب سرمایه گذاران خطرپذیر برای تکمیل این اکوسیستم می باشد.
شریف در ادامه سخنان خود بر لزوم هم افزایی بیشتر دستگاه های متولی در بحث تجاری سازی اختراعات در استان تأکید کرد و افزود: در حال رایزنی با پارک علم و فناوری فارس هستیم تا بتوانیم فرآیند توانمندسازی مخترعان تحت حمایت بنیاد که تاکنون به شکل متمرکز در پارک پردیس تهران انجام می شد را در استان فارس فعال کرده و علاوه بر استان فارس بتوانیم به مخترعان برگزیده جنوب کشور این خدمات را ارائه نماییم.
رئیس بنیاد نخبگان فارس خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که نخبه را نخبه نگه می‌‌دارد، تأثیرگذاری آن بر جامعه است و از دید ما نخبه کسی است که بر محیط اطراف خود تأثیر می‌گذارد و آن را تغییر می‌‌دهد. 
شایان ذکر است در این مراسم تأمین مسکن، رفع مشکلات مربوط به حوزه معلولان، معضلات زیست محیطی و خشک شدن تالاب ها، فراهم کردن زمینه تسهیل فعالیت شرکت های دانش بنیان، استفاده از ظرفیت های دانش بومی نخبگان استان در حوزه های مختلف و حوزه بهداشت و درمان از جمله موضوعاتی بود که‌ در این نشست توسط نخبگان استان مطرح شد و در پایان از رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۰ و المپيادهای علمی دانش آموزی تقدیر بعمل آمد.

گزارش : زینب برزگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا