دریاچه مهارلو شیراز با جاذبه های گردشگری خاص

به گزارش سینا پرس فارس، یکی از چشم اندازهایی که شاید زیاد در عکس ها دیده باشید، چشم انداز زیبای دریاچه مهارلو در استان فارس است. گردشگران و طبیعت گردان بسیاری در سفر خود به شهر زیبای شیراز و تماشای آثار تاریخی و فرهنگی ارزشمند آن، راهی این دریاچه حیرت انگیز می شوند تا یک عکس یادگاری در کنار آن بیاندازند. شهرت این دریاچه، به خاطر رنگ قرمز رنگش است و تصاویر این دریاچه در این گزارش برای هر طبیعت دوستی جاذبه خاص خود را دارد.

 به گزارش سینا پرس فارس، دریاچه مهارلو فارس در فاصله بیست کیلومتری شهر شیراز قرار گرفته است و آب آن توسط بارشهای فصلی، چشمه های آب زیرزمینی و سه رودخانه حمزه، خشک و سروستان تامین می شود. این دریاچه در نزدیکی روستای زیبای مهارلو قرار گرفته که 57 کیلومتر با شیراز فاصله دارد و یکی از زیباترین روستاهای مجاور شهر شیراز است. دریاچه مهارلو یکی از شورترین دریاچه های ایران است که در ردیف دریاچه های فصلی قرار می گیرد.
در فصول پاییز و زمستان و ابتدای بهار این دریاچه نسبتا پرآب بوده و چشم انداز زیبایی دارد. دریاچه مهارلو به سبب شوری بسیار زیاد و آبی گرم تر با دمایی به نسبت بالا یکی از بهترین مناطق برای زندگی نوعی جلبک به رنگ قرمز است که کشند قرمز نامیده می شود. وجود این جلبک ها سبب می شود تا آب این دریاچه در زمان کم آبی به رنگ قرمز تند و در زمان پرآبی به رنگ صورتی دیده شود. این حجم از شوری و دمای نسبتا بالا سبب شده تا هیچ موجود زنده ای به جز باکتری آرتیما نتواند به طور دائم در این دریاچه زنده بماند.
 از این دریاچه برای برداشت نمک مصرفی شهر شیراز استفاده می شود. این دریاچه زیبا دارای عمق های مختلفی است به طوری که عمق آن از 0.5 متر تا 3 متر متغیر است. در روزهای پرآبی این دریاچه قایق هایی برای گشت زدن در دریاچه زیبای مهارلو به چشم می خورد. اطراف دریاچه نیز با طبیعت سرسبز و چشم نواز و باغات بادام زیبای روستای مهارلو چشم انداز دلربایی را فراهم کرده است

گزارش : سعید مطرودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا