مخمل کوه، زمرد درخشان خرم آباد

به گزارش سیناپرس اصفهان، آرتین تقی یار سرپرست تورهای ایرانگردی در گفت و گویی با خبرنگار این خبرگزاری اظهار داشت: از زمان های قدیم کوه ها پناهگاه امنی برای انسان ها و حتی دیگر موجودات بوده، کوه ها به خاطر بزرگی و استحکام، هیبت و شکوهی که دارند همیشه قابل توجه گردشگران است، کوه ها تکیه گاه محکم و ستون پر قدرت زمین محسوب می شود.

تقی یار اضافه کرد: کوه ها در هر شرایطی زیبایی خاص خود را دارند، بخصوص اگر آن کوه پوششی مخمل گون به تن داشته باشد و از دور همانند پارچه ای مخملی و نفیس به چشم آید زیبایی آن دو چندان می شود.

این سرپرست تورهای ایرانگردی ادامه داد: برای رسیدن به مخمل کوه کافی است، یک ساعت به سمت شرق خرم آباد رانندگی کنید، با طی کردن 15 کیلومتر در مسیر الشتر، مخمل کوه چشم نوازی می کند و مخاطبان را به سمت خود جذب می کند.

تقی یار اذعان کرد: پوشش گیاهی خاص و گلسنگ های این منطقه باعث شده، نمای زیبا و شگرفی در فصل های مختلف سال داشته باشد، پوشش مخملی این کوه ها در فصول سرد سال به رنگ قهوه ای یا سیاه و در فصل های گرم به رنگ سبز دیده می شود، تغییر رنگ این پوشش مخملی به جهت تغییر زاویه تابش خورشید رخ می دهد.

وی اشاره داشت: در این منطقه تلاقی سه شگفتی جذاب، باعث شده گردشگران زیادی به این دیار سفر کنند تا بتوانند از کوها، آبشار و تنگه شبیخون مخمل کوه دیدن کنند، همجواری این زیبایی ها در کنار یکدیگر روزی زیبا و بی نظیر را برای بازدیدکنندگان به رغم می زند.

تقی یار گفت: مخمل کوه تنومند یکی از کوهای جوان کشور است که در حال حاضر به پارک جنگلی تبدیل شده است، کوهنوردان برای صعود باید از پوشش زیبا و مخملین آن عبور کنند تا به قله مرتفع آن برسند، بعد از رسیدن به قله می توان زیبایی بی نظیر منطقه را در زیر پاهای خود نظاره و خستگی راه را از بدن بیرون کرد.

وی در پایان در مورد بهترین فصل سفر به این خطه اشاره داشت: منطقه مخمل کوه به واسطه آب و هوای ییلاقی، در فصل های گرم سال دارای آب و هوای معتدل و خنک همچنین در فصل های سرد سال آب و هوایی بسیار سردی دارد، ویژگی متمایز کننده این منطقه وجود گلسنگ هایی است که در فصول گرم جلوه زیباتری دارند و پیشنهاد می شود بهار یا تابستان این منطقه بکر را برای سفر انتخاب کنید.

گزارش: مولود عبداللهی پور
 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا