طب سنتی می‌تواند پیشرفت بیماری قلبی را کندتر کند

به گزارش سیناپرس اردبیل، علل مرگ ناگهانی قلبی در جوانان متفاوت است. بیشتر اوقات مرگ به دلیل ناهنجاری قلبی رخ می‌دهد. به دلایل مختلف‌، چیزی باعث می‌شود قلب از کنترل خارج شود. این ریتم غیرطبیعی قلب به عنوان فیبریلاسیون بطنی شناخته می‌شود. هنگامی که قلب در ورزشکاران جوان از کار می افتد، عارضه ARVC اغلب مقصر است. تصور می شود که نیمی از موارد ایست قلبی ناگهانی در ورزشکاران که در حین فعالیت بدنی رخ می دهد به دلیل ARVC باشد.

محققان دانشگاه کپنهاگ در یک مطالعه اخیر بینش های جدیدی را در مورد فرآیند دخیل در ایجاد این بیماری ارائه کرده اند. به گفته پروفسور آلیشیا لوندبی، که تیم تحقیقاتی او هدایت مطالعه جدید را بر عهده داشت، در واقع، آنها همچنین یک روش درمانی قابل قبول ارائه می دهند.

پروفسور آلیشیا لوندبی می‌گوید:«ما یک مکانیسم بیماری ناشناخته قبلی را در ARVC شناسایی کرده‌ایم که اطلاعات جدیدی را بیان می‌کند که هیچ‌کس از آن اطلاعی نداشت».

آلیسیا لاندبی از دپارتمان علوم زیست پزشکی دانشگاه کپنهاگ می گوید: «بر اساس بینش جدیدی که به دست آوردیم، مولکولی را شناسایی کردیم که ممکن است بتواند پیشرفت بیماری را کاهش دهد».

آلیسیا لاندبی و همکارانش قلب افراد سالم و بیماران مبتلا به ARVC ارثی را مورد مطالعه قرار دادند. آنها طی آزمایش هایی تفاوت های مولکولی بین قلب ها را شناسایی کردند. بر اساس این اندازه‌گیری‌ها، آن‌ها فرضیه‌هایی را درباره علل این بیماری تدوین کردند و آن‌ها را بر روی مدل‌های موش و سلول‌های ماهیچه قلب مشتق از سلول‌های بنیادی آزمایش کردند.

محققان دریافتند که با فعال کردن یک مولکول خاص، sirtuin-3، می‌توانند پیشرفت بیماری را کاهش دهند. و با هونوکیول، آن را پیدا کردند. هونوکیول یک محصول طبیعی است که از پوست و برگ درخت لاله استخراج می شود. این ماده از هر گونه رشد بیش از حد سلولهای عضلانی قلب جلوگیری کرده و مانع ازسفت شدن سلولهای عضله ی قلب می شود. هونوکیول همچنین از آسیب های حاصل از استرس اکسیداتیو بروی عضله ی قلب جلوگیری می کند.

هونوکیول در آسیا به عنوان یک طب سنتی از قدیم  استفاده شده است. این تحقیق اولین پژوهش علمی درباره ی  اثر بخشی این ماده  در حفاظت  از قلب است.

این ماده حتی هایپرتروفی قبلی ایجاد شده را کاهش می دهد. این ماده می تواند در پیشگیری و درمان  نارسایی قلبی نقش مهمی را به عنوان یک دارو بازی کند. بهترین بخش این تحقیق یافتن یک  فعال کننده ی دارویی برای پروتئین SIRT3 است. تاکنون تنها راه افزایش مقدار SIRT3 کاهش کالری و انجام  ورزش های استقامتی  بود که افراد بسیار کمی قادر به دنبال نمودن این رژیم  سخت هستند.

این واقعاً رضایت‌بخش است که یک پروژه را از اندازه‌گیری‌های علمی بسیار پایه، از طریق تفسیر نتایج تا ارائه یک استراتژی ممکن برای کاهش پیشرفت بیماری و در نهایت نشان دادن کارآمدی آن، انجام گرفته شده است.

این مطالعه اخیرا در مجله Circulation منتشر شده است.

 

منبع:biology news
مترجم: پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا