مصرف نوشابه‌های قندی و خطر ابتلا به سرطان

به گزارش سیناپرس اردبیل، نوشابه جزء نوشیدنی هایی است که هرچند خوشمزه است وطرفداران زیادی دارد ولی بسیار برای بدن ضرر دارد و طبق مطالعات انجام شده باعث ایجاد سرطان می‌شود. 

این مطالعه نشان می دهد که نوشیدن دو یا چند وعده نوشیدنی شیرین در روز می تواند خطر مرگ و میر ناشی از سرطان را افزایش دهد. این مطالعه بر روی نوشیدنی‌های شیرین مثل نوشابه و ارتباط آنها با خطر مرگ ناشی از انواع مختلف سرطان متمرکز بود. طبق تحقیقات با بررسی ارتباط با عادات مصرف نوشیدنی شیرین، 135،100 شرکت کننده بر اثر سرطان جان باختند.

ارائه برخی از بینش های مفید ازجمله این بود که مردان و زنانی که روزانه دو وعده یا بیشتر نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر مصرف می‌کردند، پنج درصد افزایش خطر مرگ ناشی از همه انواع سرطان، داشتند. نوشابه از مواد مختلفی تشکیل شده است که همه این مواد در کنار یک دیگر قرار گرفته اند و یک نوشیدنی را به وجود آورده اند که برای سلامتی نه تنها مفید نیستند بلکه دارای هزاران عوارض جبران ناپذیر از جمله بیماری های قلبی، بیماری های سرطان و.. است.

بنابراین دانشمندان به این نتیجه رسیدند که این میزان مرگ و میر ناشی از مصرف نوشیدنی های شیرین تا حدی از طریق چاقی انجام می شود و تحقیقات آینده باید نقش BMI را در مطالعات خطر سرطان ناشی از نوشیدنی های شیرین در نظر بگیرند.

دکتر مارجوری مک کالو، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: «این نتایج باید خط‌ مشی عمومی را در مورد مصرف نوشیدنی‌های شیرین برای کاهش خطر ابتلا به سرطان برای مردان و زنان در ایالات متحده بیان کند».

منبع: new scientist
مترجم: مهناز علیرضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا