استفاده از کرم ضدآفتاب را جدی بگیریم

به گزارش سیناپرس اردبیل،یک مطالعه جدید نشان می دهد کهعلیرغم هشدارهایی که در مورد سرطان پوست و پیری وجود دارد هیچ توجهی به مراقبت های بهداشتی ندارند.بر اساس آخرین برآوردها، حدود 1.7 درصد از بزرگسالان در اروپا به سرطان پوست مبتلا هستند. اولین علامت سرطان پوست معمولاً یک ناحیه تغییر رنگ داده شده یا توده روی پوست است که می تواند در طول زمان رشد کند. اشعه ماوراء بنفش خورشید نیز عامل بیش از 80 درصد پیری پوست است.این اشعه   می تواند باعث ایجاد خطوط، چین و چروک و لک شود.

این نظرسنجی که در سی و یکمین کنگره آکادمی پوست و ونورولوژی اروپا ارائه شد، نشان داد که تنها 56 درصد می‌دانستند که محافظت در برابر آفتاب در روزهای ابری همچنان ضروری است و از هر چهار نفر، یک نفر فکر می‌کرد که بیرون رفتن بدون محافظ در برابر آفتاب ایمن است. در مجموع، تنها 10 درصد از اروپایی ها می گویند که در تمام طول سال به طور منظم از ضد آفتاب استفاده می کنند.

 پروفسور تیری پاسرون، رئیس بخش پوست در بیمارستان دانشگاه نیس، در یک بیانیه رسانه ای می گوید: «مردم همچنین باید درک کنند که باید از پوست خود حتی در شرایط آب و هوای ابری در تمام طول سال باید محافظت کنند ».

 مردم کشورهای غیر اروپایی مانند آمریکای شمالی و جنوبی، آفریقا، اقیانوسیه و آسیا علاقه کمتری به برنزه کردن داشتند، اما 59 درصد همچنان بر این باور بودند که برنزه کردن مفید است. ما باید نسبت به آسیب سلول های پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید که می تواند منجر به پیری وسرطان پوست شود، آگاه شویم. این امر به ویژه در اروپا مهم است که در آن حفاظت از آفتاب در مقایسه با سایر کشورها ناکافی به نظر می رسد. محققان 17000 نفر از 17 کشور را مورد بررسی قرار دادند که 6000 نفر از آنها از بریتانیا، آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و روسیه بودند.

 پس از استفاده از ضد آفتاب، برای اطمینان از محافظت کافی، باید هر 2 ساعت یکبار مجدداً استفاده شود. سایر اقدامات مانند استفاده از عینک آفتابی، کلاه، و لباس محافظ و جستجوی سایه در صورت امکان نیز از عادات کلیدی محافظت از نور هستند.

 

مترجم: مهناز علیرضایی

منبع: study find

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا