کودکان همه چیز را باور نمی‌کنند

به گزارش سیناپرس اردبیل، کودکان از سن 6 سالگی نسبت به چیزهایی که معلمان و والدین به آنها می گویند دچار تردید می شوند. دانشمندان می گویند این تردید به ویژه زمانی که چیزی می شنوند که آنها را متعجب می کند بیشتر است.

محققان دانشگاه تورنتو و هاروارد می گویند که آنها به تنهایی از طریق مشاهده و آزمایش یاد می گیرند و با پرسیدن سؤالات یا آزمایش ادعاها به دنبال اطلاعات اضافی هستند. سامانتا کاترل، نویسنده ارشد این مقاله و یکی از اعضای ارشد آزمایشگاه یادگیری و توسعه کودکی در دانشگاه تورنتو، در بیانیه‌ای می‌گوید: «تحقیق نشان می‌دهد که با افزایش سن، کودکان نسبت به آنچه بزرگسالان به آنها می‌گویند مشکوک تر می‌شوندو در پی راستی آزمایی حرف های بزرگسالان هستند». تحقیقات قبلی نشان داده است که کودکان 6 ساله در مقایسه با کودکان 4 و 5 ساله بدبین‌تر هستند.

 کودکان هر چیزی را که به آنها می گویند باور نمی‌کنند

 نتایج آزمایش های مختلف روی کودکان نشان داد که کودکان 6 و 7 ساله بیشتر از کودکان کوچکتر استراتژی اکتشافی را متناسب با ادعایی که شنیده اند پیشنهاد می کنند. دانشمندان می گویند با افزایش سن، کودکان به طور فزاینده ای اکتشاف را به عنوان ابزاری برای تأیید ادعای شگفت انگیز بزرگسالان توجیه می کنند. این یافته‌ها نشان می‌دهد که با بالا رفتن سن، کودکان از تردیدهای خود در مورد آنچه بزرگسالان به آن‌ها می‌گویند آگاه‌تر می‌شوند، حتی زمانی که به همان اندازه درگیر اکتشاف هستند. در نتیجه، کاوش آنها عمدی، هدفمند و کارآمدتر می شود.هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که ما نمی دانیم، اما آنچه واضح است این است که کودکان هر چیزی را که به آنها گفته می شود باور نمی کنند.کودکان  به آنچه به آنها گفته شده فکر می کنند و اگر شک دارند به دنبال اطلاعات اضافی هستند که می تواند آن را تایید یا رد کند.

 

منبع: study find
مترجم: پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا