آغاز به‌کار سی‌امین جشنواره تئاتر استان اردبیل

به گزارش سیناپرس اردبیل، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با انتشار این خبر افزوده: اولویت‌های این جشنواره نگاه ویژه و هنرمندانه به شعار سال ۱۴۰۱ (سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین) ، فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی، معرفی هنرمندانه مفاخر، شخصیت‌ها، قهرمانان و شهدای استان اردبیل، فرهنگ تشیع و معارف اهل‌بیت (ع)، نماز، امر به‌ معروف و نهی از منکر و مهدویت، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، افزایش و تقویت روحیه نشاط و امیدبخشی در جامعه، بهره‌گیری از مفاهیم و جلوه‌های تاریخی، دینی، مذهبی، فرهنگی، ادبی و آداب و سنت‌های منطقه ، حقوق شهروندی و قانون‌مداری، تقویت بنیان خانواده، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، اخلاق­مداری، همگرایی ملی، ارزش‌­های انسانی- اسلامی، جوانان و الگوهای مناسب و کرونا و مدافعان سلامت است.
همچنین آثار جشنواره اختصاص به نمایش‌های صحنه‌­ای و ایرانی دارد ، اما حضور گونه­‌های مختلف نمایشی از جمله عروسکی، فیزیکال، آئینی سنتی و موسیقی نمایش بلامانع است. متون اقتباسی (آداپته شده ایرانی) منوط به ذکر دقیق مشخصات اصلی اثر، نوع اقتباس و با اخذ مجوز از نویسنده، مترجم و یا ناشر به صورتی که حقوق صاحب اثر حفظ شود، می‌توانند متقاضی حضور در این جشنواره باشند و آثاری که پس از اتمام بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی در سال ۱۴۰۰ تا ۲۵ آبان ماه سال جاری تولید و حداقل پنج نوبت اجرای عمومی داشته باشند، می‌توانند متقاضی حضور در این جشنواره باشند.
این جشنواره مختص هنرمندان و گروه‌­های نمایشی استان اردبیل است و کارگردانان و عوامل اجرایی نمایش‌­ها می‌بایست از هنرمندان بومی استان اردبیل باشند. کارگردانان می‌توانند از نمایشنامه‌های نویسندگان غیربومی نیز استفاده کنند.
نمایش‌های برگزیده جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای خلخال، مرزداران بیله‌سوار، مغان و مشگین‌شهر با انتخاب هیات داوران این جشنواره‌ها و معرفی دبیران جشنواره به‌شرط رعایت مفاد این فراخوان، در سی‌امین جشنواره تئاتر استان اردبیل حضور خواهند داشت. آخرین‌ مهلت ثبت‌نام و تقاضای حضور در جشنواره ۲۵ آبان و اعلام نتایج بازبینی اول آذرماه ۱۴۰۱ تعیین شده است.

 

خبرنگار: سمیه درازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا