بیماری نقرس خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد

به گزارش سیناپرس اردبیل، نقرس یک شکل رایج و اغلب عود کننده آرتریت است که تقریباً چهار درصد از کل بزرگسالان ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد. این عارضه باعث درد، تورم، قرمزی و حساسیت مفاصل معمولاً در مرکز شست پا می شود.

نقرس یک نوع شایع از آرتروز است که می تواند هر فردی را درگیر کند.افراد مبتلا به این عارضه بیشتر دارای عوامل خطرزای قلبی عروقی هستند. به گفته محققان، مطالعه جدید که در ژورنال JAMA منتشر شده است، اولین مطالعه از نوع خود است که به دنبال ارتباط بین عودهای اخیر نقرس و حوادث قلبی است.  نتایج نشان می دهد که در میان بیماران مبتلا به نقرس، بیمارانی که حمله قلبی یا سکته مغزی را تجربه کرده اند، در مقایسه با بیمارانی که چنین حوادثی را تجربه نکرده اند، تشدید نقرس را افزایش داده اند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که حوادث قلبی و عروقی باعث عود نقرس می شود. نقرس از تجمع اسید اوریک، یک ماده شیمیایی که در اثر تجزیه بافت های بدن تولید می شود و در برخی غذاها و نوشیدنی ها نیز یافت می شود، سرچشمه می گیرد.

آیا درمانی وجود دارد؟

پروفسور آبیشک می گوید افراد مبتلا به عودهای مکرر نقرس باید کاندید درمان طولانی مدت با داروهای کاهش دهنده اورات مانند آلوپورینول باشند. این دارو به طور قابل اعتماد رسوبات کریستال اورات را از بین می برد و مبتلایان به نقرس را از شر عودهای دردناک نقرص خلاص می کند. نویسنده مطالعه اضافه می کند که بیماران باید همزمان داروهای ضد التهابی مانند کلشی سین را برای چند ماه اول دریافت کنند. پروفسور آبیشک در پایان می گوید: «افراد مبتلا به نقرس باید تشویق شوند که یک سبک زندگی سالم با درمان مناسب شرایطی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، چاقی و دیابت اتخاذ کنند تا خطر حمله قلبی و سکته مغزی در آنها به حداقل برسد».

 

منبع:study find
مترجم: پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا