اکران فیلم های منتخب جشنواره فجر در اردبیل

به گزارش سیناپرس اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در مراسم آغازین هفتمین دوره اکران استانی جشنواره فیلم فجر در سینما قدس اردبیل اظهار کرد: از امروز و در 2 سانس علاقه‌مندان به هنر هفتم می‌توانند هم در سینما قدس و هم در سینما انقلاب اردبیل تماشاگر 16 فیلم منتخب جشنواره چهلم فجر باشند.
عبدالله بحرالعلومی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سوژه‌ها و محتوای فیلم‌های تولیدی نسبت به گذشته تغییرات محسوسی را پیدا کرد به طوری که عمده کارگردان‌ها سعی کردند تا فیلم‌های فاخر و شایسته‌ای را با محتوای ارزشی تولید کنند.
وی گفت: هر چند برخی‌ها سعی کردند تا تنها به نیت حضور در جشنواره‌های جهانی و برون مرزی تولید آثار کنند اما در کنار آن تولید آثار فاخر سینمایی در 4 دهه گذشته زمینه خوبی را برای تحول و دگرگونی در صنعت سینمای کشور فراهم کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل پیشرو بودن استان اردبیل را در هنر سینما یادآور شد و افزود: هنرمندان بسیاری از این استان در عرصه سینما خوش درخشیدند که هم در بازیگری و هم فیلمنامه‌نویسی حضور این هنرمندان همواره مایه فخر و عزت ما بوده است.
بحرالعلومی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود در سال‌های آینده با محتوای غنی تاریخی، گردشگری و مضامین و ادبیات ارزشمند ایران اسلامی و منطقه تولید آثار فاخری را شاهد باشیم تا در عرصه جهانی و بین‌المللی نیز درخشش این آثار نمودی ارزشمند داشته باشد.
در این مراسم مدیر سینما انقلاب اردبیل نیز به اکران فیلم‌های منتخب جشنواره چهلم از 15 تا 22 بهمن اشاره کرد و ادامه داد: 16 فیلم منتخب در سینما انقلاب و قدس اردبیل هر روز در 2 سانس پخش خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند از این آثار استفاده کنند.
بهنام شهبازی اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی از طرف ستاد کرونا قرار شده تا سینماها با 50 درصد ظرفیت فعالیت کنند که ما سعی می‌کنیم بدون ارائه تخفیف در قبال پرداخت 20 هزار تومان فروش بلیط را به صورت حضوری و اینترنتی انجام دهیم.
وی بیان کرد: انتظار می‌رود فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان کشوری بیشترین حمایت را از 2 سینمای فعال استان یعنی انقلاب و قدس داشته باشند تا زمینه اکران فیلم‌ها در این 2 سینما فراهم شده و سینماداران بیش از این متضرر نشوند.
مدیر سینما انقلاب اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: هر چند قرار بود که در سینما انقلاب اردبیل آیین افتتاح برگزار شود اما در لحظه آخر تصمیم بر این شد تا در سینما قدس این آیین برگزار شده که به نوعی به هم ریختگی را در برگزاری این جشنواره نشان می‌دهد.
علاوه بر جابجایی محل افتتاح جشنواره اکران فیلم‌ فجر از سینما انقلاب به سینما قدس اردبیل که اعتراض اهالی رسانه را به همراه داشت، اکران نشدن فیلم خائن‌کشی مسعود کیمیایی در سینما قدس و همزمان با آیین افتتاحیه اعتراض تماشاگران را به همراه داشت که بخش عمده‌ای از تماشاگران محل برگزاری مراسم را ترک کرده و خواستار پاسخگویی مسئولان و مدیر سینما قدس در مورد اکران نشدن فیلم خائن‌کشی مسعود کیمیایی شدند.
در 8 روز اکران فیلم‌های منتخب چهلمین جشنواره فجر در سینمای انقلاب و قدس اردبیل قرار است فیلم‌های لایه‌های دروغ، خائن‌کشی، ماهان، ملاقات خصوصی، هناس، مرد بازنده، بیرو، بدون قرار قبلی، موقعیت مهدی، شب طلایی، برف آخر، شادروان، علفزار، شهرک، ضد و دسته دختران در این سینماها اکران شوند.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا