داروی دامپرلی، یک محصول بی‌ رقیب برای درمان سینوزیت

به گزارش سیناپرس اردبیل، محمود خروشی، رئیس هیئت ‌مدیره شرکت دانش‌بنیان آژیانه اردبیل از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت‌های این شرکت پرداخته و افزود: این شرکت ابتدا فعالیت خود را در بخش کشاورزی در شهر اردبیل آغاز کرد اما با گذشت زمان، کسب تجربه و با در اختیار داشتن چندین متخصص در سطح استان و حتی کشور، فعالیت اصلی خود را متمرکز بر گیاهان دارویی نمود که اکنون به لطف پروردگار و با حمایت مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل و با بهره گیری از علم اساتید برجسته به نتایج ارزنده ای در جهت تهیه و تولید مواد اولیه طب سنتی به خصوص داروهای وابسته به گیاهان دارویی به کمک متابولیت های ثانویه و با استفاده از فناوری نانو رسیده است.

وی با بیان اینکه این شرکت دانش بنیان با مسئولیت محدود است، ادامه داد: شرکت دارای پروانه تحقیق و توسعه و تاسیس از وزارت صنعت، معدن و تجارت و عضو رسمی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل می‌باشد که نسبت به راه اندازی مرکز خدمات کشاورزی هم اقدام کرده و در حال ارائه خدمات هستیم.

این فناور افزود: موضوع اصلی فعالیت این شرکت تهیه و تولید مواد اولیه و دارویی وابسته به گیاهان دارویی به کمک متابولیت‌های ثانویه با استفاده از فناوری نانو است و در کنار آن تهیه و تولید اسانس، عصاره و روغن‌های گیاهی، تهیه و تولید متابولیت‌های ثانویه و تهیه و تولید داروهای گیاهی اعم از پماد، لوسیون، شربت، قرص، اسپری را نیز در دستور کار دارد.

خروشی با اشاره به اینکه این شرکت در حال تحقیق بر روی سه محصول دارویی می‌باشد، تصریح کرد: یکی از محصولات این شرکت قطره ضدسینوزیت دامپرلی، برگرفته از گیاهان دارویی از جمله سیاهدانه، رزماری و زیتون است که خاصیت ضدمیکروبی و ضدباکتریایی دارد و موجب گشادی رگ‌ها، رفع احتقان، خلط‌آوری و دفع عفونت و در نهایت موجب تخلیه سینوس‌ها از عوامل بیماری‌زا می‌شود و می‌تواند برونش‌ها را از بازگشت سه باکتری مهم عامل عفونت مصون نگه دارد.

وی با بیان اینکه دامپرلی را می‌توان بدون شک یک محصول بی‌رقیب برای درمان سینوزیت دانست، اظهار داشت: این قطره به مدت 6 ماه از استقرار و ورود میکرو ارگانیسم‌های عامل سینوزیت جلوگیری می‌کند.

خروشی، کپسول ضدالتهاب استخوان زینکوپر را از دیگر محصولات این شرکت عنوان و تصریح کرد: این کپسول یکی از مکمل‌های قدرتمند جهت رفع التهابات مفاصل و دارای منشأ کاملاً گیاهی و طبیعی است و از عصاره‌های زردچوبه، زنجبیل، فلفل سیاه و شیرین‌بیان ساخته شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر این‌که آثار قدرتمندی در زمینه برطرف‌کردن التهابات مفاصل دارد، اثرات آلاینده‌ها بر سلول‌ها را نیز کاهش می‌دهد و به حفظ تعادل سلولی کمک می‌کند.

خبرنگار: تقی قاسمی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا