تزریق واکسن کرونا به دانش‌آموزان خلخالی آغاز شد

به گزارش سیناپرس اردبیل، دکتر زهرا هاشم‌پور اظهارکرد: اولویت تزریق واکسن کرونا در خلخال با دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان بوده و بتدریج به سنین پایین‌تر تزریق خواهد شد.

او افزود: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون سراسری در خلخال ۵۹ هزار و ۸۲۳ دز واکسن کرونا در نوبت‌های اول و یا دوم به جمعیت بالای ۱۸ سال خلخال تزریق شده که این میزان ۶۳.۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان را شامل می‌شود.

دکتر هاشم‌پور از استقبال بسیار خوب جوانان از تزریق واکسن کرونا در این شهرستان خبرداد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته ۵۰ درصد از جمعیت ۳۰ تا ۴۰ ساله خلخالی موفق به تزریق واکسن کرونا شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال بیان کرد: ۱۵ هزار دز واکسن کرونا در این شهرستان برای تزریق آماده بوده و ۱۰ هزار دز واکسن نیز بزودی تامین می‌شود.

وی به کاهش آمار ابتلا به کرونا و بستری‌های بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان خلخال اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ بیمار کرونایی در بیمارستان این شهر بستری شدند ، ۹ نفر کرونایی در منزل بستری هستند و تعداد بیماران سرپایی کووید. ۱۹ نیز به ۲۰ نفر کاهش یافته است.

دکتر هاشم‌پور افزود: در حالی که آمار قرنطینه‌های خانگی کرونا در روزهای گذشته به بیش از هزار و ۴۰۰ نفر رسیده بود با فروکش جولان کرونا این آمار به ۲۷۶ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا