افزایش ۸ درصدی ابتلا به کرونا در جهان

به گزارش سیناپرس، به نظر می رسد روند گسترش ویروس کرونا در جهان مجددا صعودی شده و  آمارهای بین المللی نشان می دهد تعداد مبتلایان جدید  ۸ درصد افزایش یافته اند. البته خوشبختانه این افزایش موارد ابتلا با افزایش مرگ و میر همراه نبوده و تعداد تلفات در مقایسه با دوره هفت روزه قبل ۱۷ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش جدید و طبق به‌روزرسانی هفتگی اپیدمیولوژیک کووید-۱۹ توسط سازمان بهداشت جهانی،  در مجموع ۱۱ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۷۱۴ مورد جدید و ۴۳ هزار و ۹۷ مرگ ناشی از ویروس کرونا بین ۲۸ فوریه تا ۶ مارس به این سازمان جهانی گزارش شده است.

گفتنی است که رشد موارد ابتلا در منطقه غربی اقیانوس آرام ، ۲۹ درصد افزایش داشته، این آمار در آفریقا ۱۲ درصد افزایش را نشان داده و در اروپا میزان افزایش موارد ابتلا حدود ۲ درصد بوده است. بر اساس گزارش فوق، سایر مناطق بررسی شده با کاهش موارد ابتلا مواجه شده اند.

در مورد آمارهای مرگ و میر نیز شاهد این هستیم که مناطق غربی غرب اقیانوس آرام  با افزایش ۱۲ درصدی مرگ بیماران مواجه شده و این آمار در سایر نقاط جهان به شکل کاهشی بوده و تلفات انسانی کرونا در شرق مدیترانه (49%) ، در آفریقا (41%) ، در اروپا 23 درصد و در آمریکا – 15 درصد بود.به گزارش سیناپرس،در این میان قاره اروپا 44 درصد از کل موارد جدید ثبت شده ابتلا به کووید ۱۹ در سراسر جهان را طی  هفته گذشته به خود اختصاص داده است.

به گزارش سیناپرس، در این میان بیشترین تعداد مبتلایان در کره جنوبی با ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۱۷۱ نفر بوده و پس از آن ویتنام با ۱ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۶۲۷ مورد، آلمان با ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۳۶۲ مورد، هلند با ۴۷۵ هزار و ۲۹۰ مورد و فرانسه با ۴۱۹ هزار و ۶۲۳ مورد جدید ابتلا به کرونا مواجه هستند.

گفتنی است که ایالات متحده با ثبت ۹ هزار و ۷۸ مورد فوتی، بیشترین مرگ و میر ناشی از کرونا را بین ۲۸ فوریه تا ۶ مارس به خود اختصاص داده و پس از آن روسیه با ۴ هزار و ۵۳۰ ، برزیل (۳۳۰۱)، اندونزی (۱۹۹۴) و چین (۱۹۵۵) مورد فوتی قرار دارند.

مترجم: زهرا همراز
منبع: WHO
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا