ساخت نرم افزاری برای شناسایی محل چربی های بد

گروهی از متخصصان و پژوهشگران کامپیوتری، نرم افزاری را طراحی کرده اند که قادر به تشخیص چربی های بدن در دو نوع قهوه ای و سفید است. این نرم افزار می تواند مشخص کند که چربی های سفید یا چربی های بد در چه بخش های از بدن قرار گرفته اند به این معنا که  قادر به مشخص کردن این هستند که چربی های سفید در سلول های زیر جلدی پوست وجود داشته یا در بخش های عمیق تر و در سلول های درونی روده و دور ارگان های بدن قرار دارند.

قابل ذکر است ، چربی های قهوه ای که به ماهیچه های اسکلتی مرتبط می شوند از چربی های خوب و مفید محسوب شده چرا که کالری معمول و طبیعی بدن را تامین می کنند. علاوه بر آن، این چربی ها به طور بالقوه باعث کند شدن رشد سلول های سرطانی می شوند. از سوی دیگر چربی های سفید چربی های مضری هستند که با سوزاندن آن ها وزن بدن کاهش پیدا می کند.

این نرم افزار در یک دقیقه به سی تی اسکن (CT) و اسکن  PET یا برش‌ نگاری با گسیل پوزیترون (Positron emission tomography) پرداخته و قادر است با استفاده از نشانگرهای رنگی همچون رنگ های تماسی ، بافت های چربی را تشخیص دهد. قابل توجه است که این عمل به پزشکان کمک خواهد کرد تا دیدگاه بهتری نسبت به علت، وسعت ، شدت و نوع بیماری افراد پیدا کنند که این مسایل برای درمان بهتر بیماران مفید خواهد بود.

اولاس بگسی (Ulas Bagci) استادیار مرکز تحقیقات کامپیوتری در دانشگاه مرکزی فلوریدا (University of Central Florida) ایالات متحده امریکا در یک مصاحبه مطبوعاتی راجع به کاربرد و فواید این نرم افزار می گوید: " این نرم افزار کامپیوتری به پزشکان و جراحان کمک می کند تا برنامه ریزی دقیق تر ، سریع تر و بهتری برای درمان بیماران نسبت به گذشته انتخاب کنند. "

او در ادامه توضیحاتش اظهار داشت: " این مرکز تحقیقات کامپیوتری در نظر دارد تا نرم افزار مورد بحث را در اختیار بیمارستان ها قرار دهد تا آن ها به صورت رایگان آن را برای بیماران مورد استفاده قرار دهند. علاوه بر این، پژوهشگران این مرکز تحقیقات در حال طراحی و ساخت نرم افزارهای مشابه برای تشخیص و درمان بیماری های سرطان ریه ، کلیه و پروستات هستند. "

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا