رشد چشمگیر قیمت بیت‌کوین تا دو ماه دیگر

بیت کوین در ماه های اخیر تلاطم های زیادی را تجربه کرده اما پس از سقوط به نرخ کمتر از ۸ هزار دلار نتوانسته دوباره از این سد عبور کند. ارزش این رمز ارز در حال حاضر حدود ۷ هزار دلار است اما برخی تحلیلگران آینده روشنی را برای آن پیش بینی می کنند.

«فیلیپ سویفت»، تحلیلگر حوزه رمرزارز با بررسی اوضاع بازار بیت کوین و نمودارهای مختلف به این نتیجه رسیده که احتمالا در آستانه رویکرد گاوی (bullish) یعنی افزایش مجدد قیمت بیت کوین قرار داریم. وی در این مطالعات یکی از شاخص‌های مهم و رایج در تحلیل تکنیکی یعنی «میانگین متحرک» و شاخص دیگری به نام «تکانه شبکه ای» را مد نظر قرار داده. بر اساس این تحلیل قیمت بیت کوین در ماه های دی و بهمن باید به ۱۲ تا ۱۳ هزار دلار برسد.

آنچه که احتمال افزایش قیمت بین کوین در ماه های آینده را افزایش می دهد نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین (Halving) است که هر چهار سال یکبار رخ می دهد و حدود ۳.۵ سال از آخرین باری که اتفاق افتاده می گذرد. ترندهای گوگل نشان می دهد که علی رغم افت کلی جستجوها در زمینه رمزارز، تعداد سرچ های عبارت bitcoin halving رو به افزایش است.

تحلیلگر صاحب نظر دیگری به نام PlanB هم بر اساس مدل «انباشت و جریان» به نتایج مشابهی رسیده است. از این تحلیل برای ارزیابی موجودی یک دارایی نسبت به جریان تولیدی آن استفاده می شود که در مورد بیت کوین به معنی مقادیر استخراج شده از آن در سالی خاص است. همانطور که در نمودار زیر می بینید پس از نصف شدن پاداش در سال های گذشته، نمودار از آبی به قرمز تغییر رنگ داده و سیر صعودی به خود گرفته است.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا