گردشگری بهترین ابزار توسعه پایدار

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم به نیابت از علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیامی را خواند: "امروزه دیگر هیچ تردیدی برای مسئولان و برنامه ریزان توسعه در سراسر جهان باقی نمانده است که صنعت گردشگری بهترین ابزار برای توسعه پایدار با کمترین هزینه اقتصادی و اجتماعی و بیشترین بازده است."
حسین اربابی در ادامه این پیام گفت: "گردشگری پیشتاز رشد درعرصه صنعت و اقتصاد جهانی است. در واقع امروزه گردشگری به عنوان صنعتی پویا نه تنها از نطر اقتصادی جایگاه خود را تثبیت کرده و با روندی شتابان در حال رشد است بلکه از جنبه های فرهگی، اجتماعی و سیاسی نیز به عنوان ابزاری قوی در اختیار دیپلماسی عمومی و بین المللی کشورها روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد."
وی در ادامه این پیام به نقل از علی اصغر مونسان گفت: "گردشگری موجب ایجاد فضای نشاط در ابعاد اجتماعی و فرهنگی و تحرک سایر بخش های اقتصادی همچون کسب و کارهای شهری، محلی و روستایی می شود و از این منظر عدالت اجتماعی و اقتصادی را بسط می دهد."
سید سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ نیز در این مراسم گفت: صنعت گردشگری موضوعی است که در دنیا بسیار روی آن کار شده است. اقتصاد کشور ما اگر می خواهد نجات پیدا کند راهی جز این ندارد که به گردشگری توجه خاص داشته باشد. امیدوارم که روزی گردشگری جزو اولویت های اول در کشور باشد.

هاشمی در ادامه افزود: امیدوارم که این جایزه و مسابقه بتواند در مسیر تعالی این بخش از صنعت گردشگری کار توسعه کیفیت استاندارد های این مجموعه را بهتر کند.
محمدحسین ایمانی خوشخو، رئیس شورای سیات گذاری جایزه تعالی صنعت گردشگری در ادامه این مراسم گفت: مفهوم جایزه تعالی حرکت رو به جلو بدون توقف است. امید است در آینده گردشگری در جایگاه اصلی خود که لایق مملکت ما با این سابقه تاریخی و مردم خوب ما هست قرار گیرد.
در پایان این مراسم از برگزیدگان جایزه تعالی و نیز از ارزیابان ارشد با اهدای تندیس تقدیر شد.

برگزیدگان این مراسم:
اداره کل راه آهن استان لرستان؛
هتل ایرانگردی و جهانگردی ارومیه؛
هتل ایرانگردی و جهانگردی سنندج؛
هتل ایرانگردی و جهانگردی کرمان؛
خانه توریستی زواره؛
مجتمع گردشگری اردهال؛
موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛
مجموعه ملی سپید کنار انزلی؛
مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد؛
هتل آپارتمان مشهد؛
شرکت راهنمایی کارناوال؛
هتل آپارتمان لاله متین بانه؛
هتل هما بندرعباس؛
هتل هما خیام مشهد.
برگزیدگان در بخش اشتغال و تعالی یک الماس:
گروه هتل های پارسیا؛
هتل پارسیان آزادی؛
شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی؛
موزه علوم و فناوری ایران؛
هتل هما مشهد؛
هتل هما تهران؛
هتل هما شیراز؛
و در بخش اشتغال و تعالی دو الماس حمل و نقل ریلی رجا برگزیده شد.

گزارش: عاطفه محمودی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا