پیام تبریک سران جهان به رئیس جمهور جدید ایران

ساعتی پس از انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور جدید ایران، سران برخی کشورهای این انتخاب را تبریک گفتند و آمادگی خود را برای همکاری با دولت جدید و آینده ایران جهت گسترش سطح همکاری‌ها اعلام کردند.

این خبر به روز رسانی می شود…

رئیس امارات: مشتاقانه منتظر همکاری با پزشکیان هستیم

رئیس امارات در پیامی پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفت.

«محمد بن زاید بن سلطان آل نهیان» رئیس امارات با انتشار پیامی در پلتفرم «ایکس» در این باره نوشت: پیروزی «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور منتخب ایران در انتخابات را تبریک می‌گوییم.

طبق گزارش خبرگزاری «وام»، بن زاید در ادامه نسبت به توسعه همکاری میان امارات و ایران در دوره پیش‌رو ابراز امیدواری کرد.

وی همچنین نوشت: من برای پزشکیان آرزوی موفقیت در خدمت به کشور خود و دستیابی به آرزوهای ملت آن را دارم و مشتاقانه منتظر همکاری با وی در راستای منافع کشور و ملت‌های ایران و امارات هستم.

تبریک رئیس‌جمهور ازبکستان به پزشکیان

رئیس‌جمهور ازبکستان با تبریک به پزشکیان برای برگزیده شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، نسبت به گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف ابراز علاقه‌مندی کرد.

«شوکت میرضیایف» رئیس‌جمهور ازبکستان در پیامی با تبریک به «مسئود پزشکیان» برای برگزیده شدن به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران گفت: بسیار خرسندم جنابعالی به عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران را تبریک صمیمانه و آرزوی موفقیت عرض نمایم.

در پیام میرضیایف که در صفحه سفارت ایران در تاشکند در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده، آمده است: پیروزی شما در انتخابات بیانگر اعتماد بالای مردم به برنامه‌های راهبردی شما در جهت ارتقای سطح زندگی مردم، توسعه اقتصادی کشور و تقویت روزافزون ارزش ایران در عرصه بین‌الملل بوده است.

او افزود: ما علاقه‌مند به گسترش مداوم و موقر همکاری در زمینه‌های سیاسی، تجاری-اقتصادی، حمل‌ونقل-ارتباطات و فرهنگی-بشردوستانه با ایران هستیم، کشوری که پتانسیل و فرصت‌های زیادی دارد و در سال‌های اخیر به سرعت در حال توسعه بوده است.

رئیس‌جمهور ازبکستان گفت: یین دارم در مدت تصدی شما در این مقام عالی، همکاری چندجانبه و بلندمدت ما در تمامی زمینه‌های دارای اولویت به سطح بالاتری خواهد رسید.

او در پایان گفت: اینجانب فرصت را مغتنم شمرده و از درگاه خداند متعال برای جنابعالی سلامتی، سعادت خانوادگی، موفقیت‌های بزرگ در فعالیت‌های مسئولانه کشوری و آرامش، ثبات، توسعه و شکوفایی مستمر برای ملت ایران آرزومندم.

تبریک کوتاه رئیس جمهور چین

رئیس‌جمهور چین پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ایران را تبریک گفت.

شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین در پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران را تبریک گفت.

تبریک سران عربستان به پزشکیان

پادشاه و ولی‌عهد عربستان سعودی امروز(شنبه) در پیام‌های جداگانه پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفتند.

در پیام «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان به مسعود پزشکیان آمده است: به مناسبت پیروزی جنابعالی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، صمیمانه تبریک و آرزوی موفقیت برای شما داریم.

طبق گزارش خبرگزاری «واس»، پادشاه عربستان تاکید کرد: ما مشتاق ادامه توسعه روابط میان ۲ کشور و ملت برادرمان و ادامه هماهنگی‌ها و مشورت‌ها به منظور ارتقای امنیت و صلح منطقه‌ای و بین المللی هستیم.

وی افزود: برای جنابعالی آرزوی سلامتی و شادکامی و برای ملت برادر جمهوری اسلامی ایران پیشرفت و بهروزی روز افزون داریم.

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان نیز در پیامی خطاب به پزشکیان نوشت: بدینوسیله به مناسبت پیروزی جنابعالی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک و آرزوی توفیق و موفقیت و پیشرفت و ترقی بیشتر برای کشور و ملت برادر را به جنابعالی اعلام می‌دارم.

وی گفت: ما بر تمایل خود به توسعه و تعمیق روابط میان ۲ کشور تاکید می‌کنیم.

دعوت از پزشکیان برای سفر به آذربایجان

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان با ارسال پیامی به مسعود پزشکیان پیروزی او را در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، «الهام علی‌اف»، رئیس‌جمهور آذربایجان در پیام خود آورده است: جناب آقای پزشکیان، انتخاب جنابعالی را به‌عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‌گویم.

در ادامه این پیام آمده است: ما اهمیت زیادی برای روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران که بر پایه‌های محکمی مانند ریشه‌های مشترک مذهبی و فرهنگی، دوستی و برادری بنا شده است، قائل هستیم. ما خرسندیم که همکاری ۲ جانبه سودمند ما در دهه‌های گذشته به‌طور پویا در تمامی زمینه‌ها، به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی، حمل و نقل، انرژی و بشردوستانه توسعه یافته، به سطح فعلی ارتقا یافته و محتوای جدیدی به دست آورده است.

علی‌اف افزود: امروز توافقات حاصل شده در جهت توسعه آتی روابط جمهوری آذربایجان و ایران بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری، پروژه‌های مشترک در حال اجرا در خدمت رفاه کشورهای ما، توسعه پایدار و امنیت منطقه در کل است. من اطمینان دارم که با تلاش مشترک به تقویت بیشتر روابط دوستانه سنتی آذربایجان و ایران در جهت منافع ملت ها و کشورهای خود و گسترش همکاری های متقابل سودمند دست خواهیم یافت.

وی همچنین از رئیس جمهور منتخب ایران دعوت کرد تا برای تبادل نظر در مورد چشم‌انداز توسعه همکاری‌های دوجانبه به جمهوری آذربایجان سفر کند.

رئیس‌جمهور آذربایجان در پایان خاطر نشان کرد: اینجانب بهترین آرزوهای خود را خدمت جنابعالی اعلام می‌کنم و آرزوی موفقیت در فعالیت‌های مسئولانه آینده‌ را در راه سعادت ملت دوست و برادر ایران دارم.

پیام تبریک بشار اسد

رئیس جمهور سوریه در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

در پیام «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه خطاب به مسعود پزشکیان آمده است: من اعتماد ملت عزیز ایران را به شما و موفقیت در روند برگزاری انتخابات را به رهبری و ملت جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم و برای شما آرزوی موفقیت در هر کاری که امنیت و ثبات ایران را حفظ می کند، دارم.

طبق گزارش خبرگزاری سانا، بشار اسد افزود: ایران همواره یکی از مهم ترین کشورهایی است که ما مشتاق اوج روابط با آن هستیم؛ چراکه این روابط بر پایه ریشه‌هایی است که در طول چندین دهه احترام، تفاهم و اصول مشترک ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ما با شما برای تقویت روابط راهبردی سوریه و ایران و گشودن افق‌های نویدبخش جدید برای همکاری های دوجانبه تلاش خواهیم کرد و مقاومت همچنان رویکرد مشترکی خواهد بود که برای حفظ غرور و افتخارمان دنبال می‌کنیم.

پیام تبریک رئیس جمهور عراق به پزشکیان

رئیس‌جمهور عراق امروز (شنبه) در پیامی پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، «عبد اللطیف جمال رشید» با انتشار پیامی در صفحه خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: موفقیت در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوییم.

طبق گزارش خبرگزاری «واع»، وی افزود: ما همچنین  پیروزی مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در انتخابات را تبریک می‌گوییم و برای وی در وظایف کاری به منظور برآورده کردن خواسته‌های ملت ایران آرزوی توفیق و موفقیت می‌کنیم.

دبیرکل شانگهای به پزشکیان تبریک گفت

سازمان همکاری شانگهای با انتشار بیانیه‌ای انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت.

دبیرکل سازمان همگاری شانگهای در این بیانیه خطاب به مسعود پزشکیان آورده است: من پیروزی قاطع شما را در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تبریک می‌گویم. ما باور داریم که تحت ریاست جمهوری شما، جمهوری اسلامی ایران حتی موفقیت، کامیابی و نیک‌بختی بیشتری را به دست خواهد آورد.

در ادامه این بیانیه آمده است: من به شما اطمینان خاطر می‌دهم که دبیرخانه شانگهای متعهد به کار با همکاران ایرانی برای تضمین توسعه سازمان شانگهای به‌عنوان یکی از تضمین کننده‌های اصلی تاب‌آوری جهانی، امنیت منطقه‌ای و سازوکار همکاری متقابل سودمند 2 طرفه برای موفقیت مردمان‌مان است.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای افزود: اجازه دهید از این فرصت استفاده کنم تا برای شما، جناب آقای پزشکیان مسیری مستحکم با دستاوردهای جدید حرفه‌ای، پیروزی در راستای منافع کشور و صلح، شادی و کامیابی برای مردم ایران آرزو کنم.

پوتین به پزشکیان تبریک گفت

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت.

کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه انتخاب مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس‌جمهور ایران تبریک گفت.

در پیام رئیس‌جمهور روسیه آمده است: جناب آقای پزشکیان، تبریک صمیمانه من را به مناسبت انتخاب خود به عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران پذیرا باشید. روابط روسیه و ایران دوستانه و بر پایه حسن همجواری است. مسکو و تهران به‌طور موثر تلاش‌های خود را برای رسیدگی به مسائل جاری در دستور کار بین‌المللی هماهنگ می‌کنند.

پوتین در پیام خود تصریح کرد: امیدوارم فعالیت‌های شما به‌عنوان رئیس‌جمهور به گسترش بیشتر همکاری‌های سازنده ۲ جانبه در تمام زمینه‌ها به نفع ملت‌های دوست‌مان و به نفع ارتقای امنیت و ثبات منطقه باشد.

وی در پایان یادآور شد: برای شما آرزوی موفقیت، سلامتی و بهروزی دارم.

پیام تبریک ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری سینا، نخست وزیر پاکستان طی پیامی خطاب به منتخب ملت ایران گفت: پیروزی برادرم دکتر پزشکیان را در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفته و مشتاقانه آماده همکاری با وی برای تحکیم روابط دیرینه و ارتقای صلح منطقه‌ای هستم.

محمد شهباز شریف امروز در پیام تبریک خود اعلام کرد: صمیمانه‌ترین تبریکات را به برادرم دکتر مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران ابلاغ می‌نمایم.

شهباز شریف تاکید کرد: مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با رئیس جمهور منتخب دکتر پزشکیان برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه ایران و پاکستان و ارتقای صلح و ثبات منطقه هستم.

وی افزود: پاکستان و ایران به عنوان کشورهای همسایه از روابط نزدیک و تاریخی برخوردارند لذا ما باید از طریق همکاری های متقابل سودمند، آینده ای روشن را برای هر دو ملت خود تضمین کنیم.

پیش‌تر رئیس جمهور و رئیس مجلس ملی پاکستان نیز طی پیام‌های جداگانه‌ای پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفته و بر همکاری نزدیک برای افزایش سطح روابط دو کشور همسایه تاکید کردند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن تبریک به مناسبت انتخاب «مسعود پزشکیان» به عنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد که وی به حل اختلاف ها در منطقه و جهان کمک کند.

«سید عمار حکیم» در پیامی موفقیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و این تجربه دموکراتیک را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران تبریک گفت.

وی در این پیام کسب رای اعتماد مردم توسط مسعود پزشکیان را به وی تبریک گفت و خواستار تکمیل مسیر آیت الله شهید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری فقید ایران توسط پزشکیان شد.

حکیم ابراز امیدواری کرد که برگزاری موفق انتخابات و انتخاب پزشکیان، ایجادکننده دوره سیاسی جدیدی باشد که به حل اختلافات در منطقه و جهان کمک کند.

دولت ونزوئلا با صدور بیانیه‌ای پیروزی «مسعود پزشکیان» در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران را به مردم کشورمان تبریک گفت و بر آمادگی کاراکاس برای «تقویت روابط برادرانه میان دو ملت» در دوره جدید تاکید کرد.

در بیانیه‌ای که ایوان خیل وزیر امور خارجه ونزوئلا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده، آمده است: جمهوری بولیواری، به مردم جمهوری اسلامی ایران به دلیل تعهدی که (از خود) به دموکراسی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۵ ژوئیه ۲۰۲۴ نشان دادند و پیروزی را به جناب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهوری جدید جمهوری اسلامی ایران اعطا کردند، تبریک می گوید.

در ادامه این بیانیه آمده است: ونزوئلا معتقد است که تصمیم مردم ایران، به سعادت این ملت و همچنین تثبیت این کشور به عنوان یک قدرت نوظهور در جهان چندقطبی نوپا به واسطه نقش برجسته‌ای که در سناریوی تحکیم صلح و توسعه جهانی ایفا می‌کند، کمک خواهد کرد.

طبق اعلام دولت کاراکاس، «مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری منتخب و ملت برادر انقلابی ایران از حمایت مطلق نیکلاس مادورو موروس رئیس‌جمهوری (ونزوئلا) برای ادامه تعمیق روابط برادرانه بین دو ملت و در ائتلاف راهبردی جامع برای همکاری‌های سودمند متقابل و همچنین تحکیم جهانی چند مرکزی و چندگانه برخوردارند؛ (مناسباتی) که برای ادامه شکست دادن ادعاهای هژمونیک که چندجانبه‌گرایی و صلح جهانی را تهدید می‌کنند، ضروری است».

آرای پزشکیان در دور دوم انتخابات

مسعود پزشکیان با کسب اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهوری منتخب مردم شد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران نتایج نهایی شمارش چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد. مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ است که بر این اساس، تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ و ‌تعدادی آرای سعید جلیلی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا