قالیباف: قوه مجریه جای آزمون و خطا نیست

محمد باقر قالیباف، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آخرین مناظره تلویزیونی اظهار کرد: قوه مجریه جای آزمون و خطا نیست،: قوه مجریه محل ساخت دوباره چرخ و محل کسب تجربه نیست. چرا که زندگی مردم، آبروی مردم، جان مردم، وقت مردم و مال مردم به آن گره خورده است. سزاوار نیست هر دفعه با حرفی، با شعاری، حرکتی یا نگاهی وعده برجام یا درجا بدهیم ولی همه مدیران را بلاتکلیف نگاه داریم و منتظر دست بیگانگان باشیم.

به گزارش خبرگزاری سینا، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم دغدغه مسکن، تحصیل و معیشت دارند، گفت: در نقشه دشمن حرکت نکنیم، به جای تنش، گشایش ایجاد کنیم و به درد مردم برسیم.

در نقشه دشمن حرکت نکنیم

قالیباف گفت: همه نکاتی که پیش این گفتم و امروز عزیزان بیان می‌کنند، مسائلی است که در ۲ تا ۳ دهه گذشته همیشه مطرح کردیم ولی هنوز این مسائل حل نشده است. بر همین اساس به نظرم باید ابتدا سعی کنیم در نقشه دشمن حرکت نکنیم. چرا که دشمنان آسایش و آرامش مردم ما را نمی‌خواهند و ما نباید مردم کشور را پریشان تر کنیم.

نامزدچهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دشمنان نمی خواهند افق روشنی از کشور برای جوانان کشور ترسیم شود، تصریح کرد: برهمین اساس ما باید وظیفه خود را به درستی انجام دهیم و امروز مردم دغدغه دارند که وقتی اجاره خانه سر رسید به کجا بروند و به کدام حاشیه شهر یا روستا مهاجرت کنند.

به جای فضای تنش و چالش، گشایش ایجاد کنیم

قالیباف با تاکید بر اینکه باید به جای فضای تنش و چالش، گشایش ایجاد کنیم، عنوان کرد: اگر قرار است با یکدیگر بحث کنیم، دعوا و حرکت ما باید برای رسیدگی به درد مشکلات مردم باشد. در غیر این صورت هفته آینده هر کدام از ما که توفیق خدمت به مردم داشته باشیم، باید برای مسائل حقوق، کسری بودجه، ارز و دیگر مسائل تصمیم گیری کنیم و برای این مسائل نیازمند قدرت تصمیم‌گیری و اجماع‌سازی هستیم.

نامزدچهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به موضوع کرسنت که شب گذشته در مناظره مطرح شد، گفت: وقتی موضوع چای دبش مطرح می‌شود، باید ریشه این خسارت‌ها را رسیدگی کرد. چرا که بدون شک ریشه این خسارت‌ها در ناکارآمدی است.

وی اضافه کرد: وقتی تنش و ناکارآمدی وجود دارد، وقتی به اندازه صادرات نفت به همان میزان در داخل کشورانرژی هدر می‌رود،  وقتی که سه ماه از مصوبه قانونی مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشسته‌ها گذشته ولی هنوز این همسان سازی انجام نشده است، مشخص است که نیازمند اجماع سازی، وحدت و همکاری داریم.

دغدغه‌های مردم باید دغدغه رئیس جمهور باشد

قالیباف با تاکید بر توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که ویژگی‌های نامزدهای ریاست جمهوری را برشمردند، یادآور شد: باید هر گونه تلاش، فعالیت، هرگونه هم افزایی برای حل مشکلات مردم را دنبال کنیم. اما مشکل اساسی ما این است که وقتی به پست و مسئولیت رسیدیم، دغدغه مردم ممکن است دغدغه دوم ما شود. در حالی که هرآنچه که برای خود می پسندیم باید برای مردم عزیز بپسندیم.

وی اضافه کرد: اگر گرفتار تنش‌ها و بگومگوهای گذشته شدیم و مسائل و مشکلات مردم که امروز واقعا آسایش نداشته و پریشان هستند، برای آنها چاره اندیشی نکنیم به وظیفه اسلامی و ایرانی خود عمل نکردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا