ازدواج ساده را به عنوان الگو رواج دهیم

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، بر اهمیت ترویج ازدواج ساده و ساده‌زیستی در میان جوانان تأکید کرد.

به گزارش سینا پرس فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز، ۱۸ خردادماه در خطبه‌های نمازجمعه شیراز بر ضرورت برنامه‌ریزی گسترده در حرم شاهچراغ (ع) در عید غدیر تأکید و سپس به اول ذی الحجه، سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و خواستار الگوگیری جوانان از ازدواج ساده و ساده‌زیستی این زوج آسمانی شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: امروز برخی جوانان دلیل ازدواج نکردن خود را مسائل مالی بیان می‌کنند، پس توکل به خدا کجاست.

دژکام با بیان اینکه تلاش‌های خوبی برای ازدواج آسان در شهر شیراز شکل گرفته است، خواستار اطلاع‌رسانی درباره این اقدامات شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه سخنان خود، با اشاره به فرا رسیدن سالروز تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در ۲۳ خرداد سال ۱۳۵۹ گفت: از سال ۱۳۵۹ تا کنون درگیر جنگ فرهنگی هستیم. دشمنان اسلام می‌خواهند سبک زندگی خود را در کشور رواج دهند و ما هم داریم تلاش می‌کنیم سبک زندگی اسلامی رواج پیدا کند. درگیری در این جنگ سنگین است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: همه به فکر این باشند که در این جنگ فرهنگی مقابله کنند. در جاهایی وظیفه مسئولان قضایی و انتظامی است، در جاهایی اقدام قانونی و ضابطه‌مند محکم می‌خواهد، وگرنه مجال را باز گذاشتیم، دشمن می‌آید و نفوذ می‌کند. باید برخوردهای قاطع و پیشگیرانه داشته باشیم، اما عموم مردم هم باید تلاش کنند تا ما در این جنگ فرهنگی مثل همه عرصه‌های دیگر جنگ، پیروز و سربلند بیرون بیاییم.

دژکام همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که در روز ۱۴ خرداد فرمود رئیس جمهور باید معتقد به مبانی نظام جمهوری اسلامی باشد، گفت: مبانی نظام اسلامی همین ولایت فقیه است. باید در انتخاب ریس جمهور آینده دقت کنیم فردی انتخاب شود که مهم‌ترین رکنش ولایت فقیه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا