همت جمعی سازمان‌های اجرایی خراسان جنوبی برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها

جلسه‌ای با حضور رحیمی، بازرس کل استان خراسان جنوبی، ذاکریان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و مجیدی رئیس پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، در ابتدای جلسه، هشیار مقدم، رئیس مراکز رشد استان، ضمن عرض خیر مقدم به حضار و تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گزارش مختصری از شرایط شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان، ظرفیت‌ها، برنامه‌ها و همچنین نقاط قوت و ضعف موجود ارائه کرد.
در ادامه رحیمی، بازرس کل استان، به استفاده بیش از پیش از ظرفیت این شرکت‌ها و تلاش در جهت رفع موانع موجود تأکید کرد. در گام بعدی، تعدادی از شرکت‌های سرآمد استان ضمن معرفی محصولات و دستاورد‌های خود جهت بهره‌برداری بیش از پیش توسط سازمان‌های اجرایی، برخی از چالش‌های خود را در تعاملات با سازمان‌های دولتی مطرح کرده و خواستار پیگیری مجدانه در جهت رفع آن‌ها شدند.
سپس قاسمی، بازرس اداره کل بازرسی استان، پیشنهاداتی از جمله تشویق سازمان‌های اجرایی جهت عقد قرارداد خرید محصولات، تعیین رابط و همچنین انتصاب مشاور جهت تعامل با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و همچنین تشکیل مراکز رشد مشترک را جهت بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در زیست‌بوم کارآفرینی استان پیشنهاد کرد.
در پایان جلسه نیز مجیدی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ضمن جمع‌بندی مطالب مطرح شده در جلسه، خواستار تهیه گزارش شناخت و آسیب‌شناسی جامع چالش‌های زیسب‌بوم کارآفرینی استان و انعکاس آن به مراجع عالی با کمک اداره کل بازرسی استان شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا