تلاشها جهت توانمندسازی و اشتغال گروه‌های هدف بهزیستی

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل بهزیستی فارس و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال رشد تولید و به منظور توانمندسازی و اشتغال گروه‌های هدف بهزیستی به امضاء رسید.

به گزارش سینا پرس فارس، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس امروز 10 دی ماه در این مراسم با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت موجود در شهرک‌های صنعتی استان برای اشتغال پایدار مددجویان تحت پوشش بهزیستی، گفت: واحد‌های تولیدی و صنعتی همیشه در عرصه‌های مختلف اجتماعی پای کار بوده اند و در این حوزه نیز اهتمام خود را انجام خواهند داد.

سيد مصطفي هاشمي با بیان اینکه در زمینه اشتغال و بکارگیری معلولان، مددجویان و زنان سرپرست خانوار در واحد‌های صنعتی و تولیدی تمام تلاش خود را انجام خواهيم داد، گفت: افراد معلول دارای توانمندی‌های خاص و ویژه‌ای هستند که در بخش تولید و صنعت می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

وی افزود: با توجه به مشوق‌های در نظر گرفته شده برای اشتغال جامعه هدف بهزیستی، صنعتگران و فعالان صنعتی می‌توانند از این مشوق‌ها نیز استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با بیان اینکه هم اینک بیش از 7623 قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده، گفت: از این تعداد 3356 واحد تولیدی، صنعتی، صنفی و کارگاهی با اشتغال 42200 در مرحله تولید است كه می‌توانند بخشی از ظرفیت خود را به افراد جامعه هدف بهزیستی اختصاص دهند و در این زمینه مانیز از این واحد‌ها حمایت خواهیم کرد.

وي همچنين با تاكيد بر لزوم ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي و مهارتي به مددجويان متقاضي شغل گفت:با توجه به نياز واحدهاي صنعتي به افراد ماهر و آموزش ديده ، ارتقاي سطح مهارتي و فني مددجويان سبب تسريع در بكارگيري و پايداري اشتغال مي شود.

هاشمي اظهار اميدواري كرد:با اجرايي شدن مفاد این تفاهم نامه گام هاي موثري در زمينه حمایت از خانواده ها، اشتغال و امنیت روانی افراد تحت پوشش برداشته خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی فارس نیز در این مراسم، امضای تفاهم نامه توسعه اشتغال‌زایی برای معلولان با شرکت شهرک‌های صنعتی فارس را فراهم کردن زمینه‌ای را برای ارائه خدمات بهتر به افراد تحت پوشش این سازمان اعلام کرد.

محمدرضا هوشيار با بيان اينكه سازمان بهزيستي در دهه اخير به سمت سازمان تخصص محور در حوزه هاي امدادي و اجتماعي حركت كرده است گفت:هدف اصلي اين سازمان توانمندسازي مددجويان است .

مدیر کل بهزیستی با بيان اينكه براي كارفرماياني كه نسبت به بكارگيري مددجويان اقدام كنند برمبناي تعداد اشتغال تا سقف 4 ميليارد تومان تسهيلات اختصاص مي يابد، تصریح کرد: بر اساس شرایطی که در قانون پیش‌بینی شده، در تلاش هستیم بتوانیم مشکلات اشتغال گروه‌های هدف راکاهش دهیم.

بنابراین گزارش؛ معرفی متقاضیان واجد شرایط جویای کار به کارفرمایان، کارخانجات و کارگاههای معرفی شده برابر دستورالعملهای سازمان بهزیستی کشور، همکاری و عقد قرارداد با کارفرمایان و کارگاههای معرفی شده جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی کارفرمایی در قبال بکارگیری افراد تحت پوشش بهزیستی، همکاری و عقد قرارداد با کارفرمایان و کارگاههای معرفی شده جهت پرداخت حق بیمه سهم کارفرما (23%) در قبال بکارگیری گروههای هدف بهزیستی برابر دستورالعملهای سازمان بهزیستی کشور، همکاری و عقد قرارداد با کارفرمایان و کارگاههای معرفی شده جهت پرداخت یارانه ارتقاء کارایی معلولین در قبال بکارگیری معلولان تحت پوشش بهزیستی برابر دستورالعملهای سازمان بهزیستی کشور و معرفي شركتهايي كه با نيت خير خواهانه از مددجويان بهزيستي حمايت مي كنند در راستاي بخشودگي مالياتي ماده 172 قانون مالياتهاي مستقيم از مهمترين مفاد اين تفاهم نامه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا