اختصاص ۲۶۳ میلیارد تومان به آموزش عالی گلستان

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از تخصیص ۲۶۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در دانشگاه‌های استان در سفر دوم ریاست جمهور به استان گلستان خبر داد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم، علی خطیبی در این خصوص گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته و جلسات متعدد با مسئولین کشور و استان گلستان اعتباری بالغ بر ۲۶۳ میلیارد تومان به دانشگاه‌های علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، گلستان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان تخصیص داده شده است.

وی افزود: در این راستا به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اعتباری حدود ۱۲۱ میلیارد تومان جهت تکمیل چهار پروژه عمرانی نیمه تمام شامل دانشکده علوم جنگل، آزمایشگاه هسته‌ای کشاورزی، خوابگاه متأهلی و دانشکده علوم طبیعی اختصاص داده شد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تصریح کرد: به دانشگاه گلستان نیز جهت تکمیل پروژه‌های سلف سرویس و خوابگاه متأهلی اعتباری حدود ۷۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و به دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در جهت تجهیز کارگاه‌های آموزشی و تکمیل پروژه‌های عمرانی ۴۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

خطیبی همچنین از اختصاص اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی جهت تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های استان گلستان از محل درآمدهای نفتی کشور خبر داد.

علیرضا خواجه شاهکوهی رئیس دانشگاه گلستان نیز با بیان اینکه سفر ریاست جمهوری و هیات همراه منشا خیر و برکات فراوانی برای استان و مخصوصا دانشگاه گلستان بوده است، گفت: تامین اعتبار برای احداث خوابگاه دانشجویی در پردیس جدید برای اولین بار پس از 15 سال از زمان تاسیس دانشگاه، تامین اعتبار کافی برای تکمیل سلف سرویس دانشجویی و تخصیص اعتبار قابل توجه برای تکمیل آزمایشگاه های تحقیقاتی در سفر ریاست جمهوری و هیات همراه به استان گلستان کام خانواده دانشگاه گلستان را شیرین کرد.

وی افزود: همچنین در حاشیه افتتاح ساختمان دانشکده علوم؛ معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت عتف، مژده پیگیری مجوز ماده ۲۳ و ردیف بودجه ملی را برای احداث دو خوابگاه مجردی در پردیس جدید داد که در تکمیل پروژه های عمرانی و تامین رفاه دانشجویان نقشی حیاتی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا