مدیریت جهادی سعید ایران مسیر حرکت نشان می‌دهد

سرپرست جهاددانشگاهی اصفهان با بیان این که زنده‌یاد کاظمی آشتیانی به عنوان الگوی مدیریت جهادی امروز به همه ما مسیر حرکت را نشان می‌دهد، گفت: دکتر کاظمی آشتیانی از یک سو دارای نبوغ، دانش و مدیریت بود و از سوی دیگر مجهز به نیروی تعهد، اخلاص و ایمان بود. درواقع اجتماع همین ویژگی‌های ممتاز او را به یکی از تاثیرگذارترین دانشمندان و چهره ماندگار علمی و معنوی تبدیل کرد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد اصفهان، دکتر زاهد شفیعی سرپرست جهاددانشگاهی اصفهان به مناسبت هجدهمین سالگرد درگذشت زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و سلول‌های بنیادی در ایران، اظهارکرد: در وصف دکتر کاظمی آشتیانی همین بس که مقام معظم رهبری از وی به عنوان «الگویِ جهاد علمی» نام برده‌اند و جهاددانشگاهی مفتخر است که نام این دانشمند برجسته جهان اسلام با خدمات ارزشمند وی در جهاددانشگاهی گره خورده و به عنوان الگوی ارزنده‌ای از مدیریت جهادی شناخته می‌شود.

وی با اشاره به تعبیرات فاخر و بسیار زیبای مقام معظم رهبری درباره زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، بیان کرد: یکی از تعابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره دکتر کاظمی آشتیانی «دانشمند مؤمن و جهادگر» است. این تعبیر ارزشمند نشان می دهد آنچه باعث شده امروز دکتر کاظمی آشتیانی به عنوان الگویی موفق در کشور عزیزمان شناخته شود و این است که ایشان علاوه بر نبوغ و دانش، با ایمان و اخلاص و تلاش‌های جهادگرانه و خستگی ناپذیر خود، سبب سربلندی و عزت ایران اسلامی شد و نام کشورمان را در زمینه‌ سلول‌های بنیادی ماندگار کرد.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد اصفهان با تاکید بر این که مجموعه جهاددانشگاهی به عنوان یکی از مولودهای موثر انقلاب اسلامی به همت دانشمندانی مانند دکتر کاظمی آشتیانی توانست مسیر رشد و بالندگی خود را با شتاب بیشتری طی کند، گفت: بزرگترین سرمایه جهاددانشگاهی برخورداری از نیروهایی است که با توکل به خدا و انگیزه و امید، همواره در مسیر موفقیت و سربلندی ایران اسلامی گام برمی‌دارند و افرادی همچون دکتر کاظمی آشتیانی مصداق بارز همین نیروهاست که نامشان همواره در سپهر علم و دانش کشور می‌درخشد.

وی افزود: دکتر کاظمی آشتیانی بزرگ بود و کارهای بزرگی انجام داد، او در انجام کارهای بزرگ پیشتاز و پیشگام بود و به اوج قله‌ عزت و بزرگی نگاه می‌کرد. اما شاید بتوان مهمترین ویژگی او را عینیت بخشیدن به آرمان «ما می‌توانیم» دانست، به طوری‌که می‌توان گفت او در مسیر دستیابی به اهداف بزرگ با «نمی‌توانیم» بیگانه و همواره معتقد بود با توکل و عزم و اراده استوار می‌توان به بزرگترین موفقیت‌ها دست یافت.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد اصفهان با بیان اینکه زنده‌یاد دکتر کاظمی آشتیانی به همه‌ ما آموخت که باید بنیان‌گذار کارهای بزرگی به عظمت انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: تأسیس پژوهشکده‌ رویان، رویش این تفکر انقلابی بود تا نام پرافتخار ایران اسلامی را با گام‌های بلند بر قلل پیشرفت و ترقی، جهانی کند.

وی با اشاره به خلق ارزش از دانش توسط زنده‌یاد دکتر کاظمی آشتیانی، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این دانشمند برجسته توجه به امر کاربردی کردن دانش و فناوری در درمان بود و همین مهم باعث شد در طول دوران حیات کوتاه اما پربارش به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد و با بنیان‌گذاری پژوهشکده‌ رویان و توسعه دانش سلول‌های بنیادی، سهم بزرگی در پیشرفت علمی کشور ایفا کند.

دکتر شفیعی با یادآوری اینکه دکتر کاظمی آشتیانی پژوهشکده رویان را در عرض چندسال با حداقل بودجه و امکانات به چنان رشد و بالندگی رساند که کسی تصور آن را هم نداشت، ادامه داد: حاصل خدمات این مجاهد خستگی ناپذیر، خدمت به هزاران خانواده ایرانی برای برخورداری از نعمت داشتن فرزند شد که قطعا صدقه جاریه‌ای برای ایشان خواهد بود. معتقدم آنچه باعث چنین موفقیت چشمگیری شد و رویان را به یکی از نمادهای پیشرفت ایران تبدیل کرد، انگیزه الهی و انسان دوستانه‌ای بود که در پس تلاش‌های خستگی ناپذیر دکتر کاظمی آشتیانی وجود داشت و نام او را در تاریخ مجاهدت‌های علمی و معنوی ایران ماندگار کرد.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد اصفهان با اشاره به تلاش بی‌وقفه دکتر کاظمی آشتیانی در جهت به ثمر رسانیدن ایده‌های نو و انجام کارهای جدید، گفت: دکتر کاظمی آشتیانی یک الگوی بی‌بدیل از مدیریت جهادی است که نشان داد با کمترین امکانات، اما عزم و اراده راسخ و استوار می‌توان در عرصه‌هایی همچون درمان ناباروری به موقعیتی دست یافت که با کشورهای صاحب نام در دنیا رقابت کرد.

دکتر شفیعی با بیان اینکه زنده‌یاد کاظمی آشتیانی به عنوان الگوی مدیریت جهادی امروز نیز به همه ما مسیر حرکت را نشان می‌دهد و افزود: دکتر کاظمی آشتیانی از یک سو دارای نبوغ، دانش و مدیریت و از سوی دیگر مجهز به نیروی تعهد، اخلاص و ایمان بود. درواقع اجتماع همین ویژگی‌های ممتاز او را به یکی از تاثیرگذارترین دانشمندان غرب آسیا  تبدیل کرد که با توسعه دانش سلول‌های بنیادی، جایگاه برتر علمی را برای ایران ایجاد کرد.

وی با یادآوری اینکه دکتر کاظمی آشتیانی در کنار انجام کارهای جدید در دنیای علم، از تربیت نیروی انسانی نیز غافل نبود، گفت: نیروهای تربیت شده توسط این مدیر جهادی همچنان راه پرافتخار او را ادامه می‌دهند. عمر کوتاه اما پرثمر این دانشمند انقلابی سرشار از آینده‌نگری، امید و زیست جهادی است که همواره باید به نسل‌های آینده معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشرفت ایران اسلامی نیاز به تکثیر و تکرار الگوهایی همچون دکتر کاظمی داریم، گفت: آینده‌نگری و عزم و اراده جدی در انجام کارها، امروز باید راهگشای همه جهادگران باشد.

دکتر شفیعی با اشاره به این که پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی که با ایمان و اراده دکتر کاظمی آشتیانی ساخته شد، یادگار مجاهدت‌های بی نظیر این دانشمند نامی است، گفت: این پژوهشگاه امروز به درخت پرثمری تبدیل شده که در عرصه ملی و بین‌المللی به جایگاه درخشان و قابل توجهی دست یافته است.

وی در پایان بیان کرد: زنده‌یاد دکتر کاظمی آشتیانی بذر امید و اعتماد به «ما می‌توانیم» را در دل جهاددانشگاهی کاشت و امروز گرامیداشت او یادآور این است که از این بذر مراقبت کنیم تا ان شاالله این درخت تنومند را به دست صاحب اصلی انقلاب اسلامی بسپاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا