همکاری‌ سازمان پژوهش های علمی با مخابرات ایران

سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و شرکت مخابرات در اجرای پروژه‌های کلان ملی و توسعه‌ فناوری‌های پیشرفته حوزه مخابرات و ارتباطات ایران تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش سیناپرس، در نشست تخصصی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و شرکت مخابرات ایران، اجرای پروژه‌های کلان ملی و توسعه‌ فناوری‌های پیشرفته در حوزه مخابرات و ارتباطات مورد بررسی قرار گرفت.

حسن زمانیان رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به سوابق و توانمندی‌های پژوهشی و فناورانه سازمان در زمینه مخابرات خصوصا ساخت اولین ماهواره کشور اشاره و بیان داشت: با توجه به گستردگی ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروزه بیش از پیش نیازمند فناوری و امنیت در این حوزه هستیم.

وی به اجرای پروژه های حیاتی و کلان توسط این سازمان گفت: اینگونه نیست که طرح‌ها پس از اجرا رها شوند بلکه در سازمان پژوهش‌ها این طرح‌ها سیر تکاملی را طی خواهند کرد همانند دستگاه دیالیز که تا نسل پنجم طراحی و بعد از آن تبدیل به دستگاه دیالیز همراه شد و همچنین گروه سازنده و اجراکننده طرح ماهواره مصباح ساخت ماهواره پیش بینی زلزله را با نام ماهواره زلزله شناسی آیات در دستور کار خود قرار داده اند و این از توان اجرایی بالای دانشمندان کشور و نتیجه تکیه بر توان داخلی است.

مجید سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ضمن اظهار خرسندی از ایجاد چنین مرکزی در عصر انقلاب اسلامی بیان داشت: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بیش از ۴۰ سال است که به جامعه پژوهشی و تحقیقاتی داخل و خارج کشور خدمت کرده و در هر زمینه ای که وارد شده است موفق بوده است.

وی افزود، برای موفقیت در هر کاری باید به توسعه و تحقیق اهمیت داد و راز موفقیت شرکت‌ها و کمپانی های بزرگ دنیا روی آوردن به تحقیق و توسعه و صرف سرمایه گذاری‌های زیادی دراین خصوص بوده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی کشور و تشویق محققان داخلی از جشنواره های خوارزمی حمایت می کنیم.

در ادامه این نشست تفاهم نامه همکاری و مشارکت آموزشی، پژوهشی، ارائه خدمات علمی، مهندسی و مشاوره‌ای و استفاده از امکانات، ظرفیت‌ها و توانایی های طرفین، فی ما بین سازمان پژوهش‌ها و شرکت مخابرات ایران توسط حسن زمانیان و مجید سلطانی امضا شد.

در پایان مدیران و کارشناسان شرکت مخابرات ایران از پژوهشکده برق و فناوری اطلاعات، سایت ماهواره و تعدادی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در سازمان که حوزه کاری آنها مرتبط با مخابرات و محصولات ارتباطی بود، بازدید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا