نقش بی بدیل شرکت های دانش بنیان در رشد اقتصادی و صادراتی کشور

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان با تمرکز بر فناوری و نوآوری، قدرتمندترین عوامل رشد اقتصادی و صادراتی هستند، بر ضرورت حمایت همه جانبه از توسعه این شرکت‌ها تاکید کرد.

به گزارش سینا پرس فارس، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، امروز ۲۱ آذرماه به منظور گره گشایی از مشکلات حوزه اقتصادی فارس و بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، زیربنایی و اقتصادی در حوزه‌های مختلف به شیراز سفر کرد. در این سفر از پردیس شرکتهای دانش بنیان و واحدهای تولیدی و صنعتی در شیراز، زرقان و مرودشت بازدید نمود و در جریان این بازدیدها مسایل و مشکلات این واحدها مورد بررسی قرار گرفت.

در این بازدید، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، سعید عباسی‌ مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال وزارت کشور، حمیدرضا ایزدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس، حسن شیخ نیا معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، مرتضی شریفی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس‌، سید مصطفی هاشمی مدیر کل شرکت شهرکهای صنعتی استان فارس و جمعی دیگر از مسوولان، محسن کوشش تبار را همراهی کردند.

شرکت پاسارگاد ماشین (تولیدکننده انواع ماشین آلات معدنی و راهسازی)، شرکت ب.آ (تولیدکننده غذاهای نیمه آماده)، سردخانه آریا سام (صادرکننده میوه و تره بار)، داده گستران دنا (تولیدکننده تجهیزات پزشکی)، فاتح صنعت (تولیدکننده تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی)، کارخانه شیر پگاه در شهرستان زرقان و شرکت مرغ سالیذ از واحد‌های تولیدی و صنعتی بودند که مورد بازدید قرار گرفتند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این بازدید؛ نظارت های میدانی مسئولین ملی و استانی را در راستای رفع موانع واحدهای تولیدی و صنعتی ضروری دانست و بر تداوم آن تاکید کرد تا مطالبات و درخواست های این واحدها در روند آسان تری به نتیجه برسد و زمینه رونق بخش های تولیدی و در نتیجه افزایش بهره وری و رشد اقتصادی فراهم شود.

حمیدرضا ایزدی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان با تمرکز بر فناوری و نوآوری، قدرتمندترین عوامل رشد اقتصادی و صادراتی هستند، بر ضرورت حمایت همه جانبه از توسعه این شرکت‌ها تاکید کرد.

ایزدی افزود: شرکت‎های دانش‌بنیان با نگاه علمی ، تحقیقاتی و پژوهشی و تبدیل ایده به محصول نیز فرآیند افزایش بیش از پیش تولید و توسعه صادرات و رقابت در بازارهای جهانی را محقق می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا