فیلم | فناوران نخبه در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور بیش از ۱۰۰ واحد شرکت فناور در نمایشگاه هفته پژوهش گفت: این استان فناوران نخبه‌ای دارد که با در اختیار گرفتن امکانات و تسهیلات، امید می‌رود استعدادهای خود را شکوفا کنند.

به گزارش سیناپرس محسن فرزین چهارشنبه شب در اختتامیه هفته پژوهش در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: باوجود پیشرفت‌های حوزه پژوهش همچنان چالش هایی به خصوص در حوزه فناوری و نوآوری وجود دارد، به طوری که در حوزه علمی نسبت به فناوری خیلی جلوتر هستیم و این فاصله ها و نبود تناسب یکی از مشکلاتی است که هم در سطح ملی و هم استانی وجود دارد.

وی ادامه داد: رتبه شصت و دوم سال ۲۰۲۳ جهان در حوزه فناوری در حالیست که سال گذشته رتبه پنجاه و دوم جهان را داشتیم و اگرچه این نوسان طبیعی است اما امیدواریم در سال آینده این رتبه بهتر شود.

این مسئول کمبود زیرساخت را مهمترین معضل برای فناوران استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و گفت: طی یکسال گذشته نیازها و مشکلات همه سازمان‌های دولتی را مطالعه و بیش از ۲۰۰ نیاز یا مشکل آنها را مشخص کردیم که در هشت کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و اکنون در بانک اطلاعاتی پارک علم و فناوری استان ثبت و ضبط است.

فرزین، اگرچه پارک علم و فناوری را در کنار دانشگاه ۲ عضو دارای حق رای شورای برنامه ریزی استان دانست اما تاکید کرد: مدیران باید اهمیت فناوری‌ها و نوآوری ها را بدانند و همکاری‌های لازم را داشته باشند.

دبیر نمایشگاه‌های هفته پژوهش با اشاره به اجرای برنامه های مختلف هفته پژوهش در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستاوردهای هفته پژوهش، فناوری و فن بازار در مصلی یاسوج از روز دوشنبه تا امروز چهارشنبه با بازدید خوب استقبال کنندگان مواجه شد.

وی تصریح کرد: اختتامیه هفته پژوهش روز پنجشنبه در ساختمان استانداری با تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان کهگیلویه و بویراحمد پایان می یابد.

رئیس پارک علم و فناوری یادآور شد: در هفته پژوهش سال گذشته استان ۶۰ شرکت فناور در نمایشگاه حضور داشتند و با توجه به افزایش این شرکت ها، امسال حدود ۱۰۰ واحد شرکت فناور در نمایشگاه شرکت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا