ارتقای یک پله‌ای پارک علم و فناوری قزوین

رئیس پارک علم و فناوری قزوین گفت: با ارتقا جایگاه پارک قزوین از سطح سه به سطح دو مقدمات قرارگرفتن این مرکز در ردیف پنج پارک برتر کشور مهیا شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی و اموربین الملل پارک علم وفناوری قزوین، آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان قزوین و رونمایی از محصولات دانش بنیان پارک علم و فناوری قزوین روز یکشنبه با حضور محمدعلی نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اعلایی استاندار، روسای دانشگاهها و معاون اقتصادی در محل پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد.

جعفر احمدی رئیس پارک علم و فناوری قزوین، در این مراسم اظهارداشت: امروز برای ما با آغاز هفته پژوهش در نمایشگاه پژوهش، گوشه ای از دستاوردهای فناوری و مراکز رشد دانشگاهها و دستگاهها در معرض دید قرار می گیرد.

وی بیان کرد: در چند دهه گذشته از نظر علم و پژوهش و فناوری شاهد جهش خوبی بودیم و جوانان و نخبگان ما بسیاری از قله های علمی را فتح کرده اند.

احمدی تصریح کرد: امروز دارای رتبه های اول و دوم در نانو و بیوتکنولوژی هستیم و این شرایط امیدآفرین بوده تا به سمت قله های پیشرفت با سرعت حرکت کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین یادآورشد: امروز با هم نشینی با شرکت های توانمند دانش بنیان به موفقیت های ارزشمندی رسیده ایم و رتبه ۱۵ مرجعیت علمی در جهان و رتبه اول در منطقه را داریم که افتخارآمیز است‌.

احمدی بیان کرد: باور داریم که تولید علم باید به فناوری منجر شود و توسعه را محقق کند و با این رویکرد هر روز شاهد فتح قله های علمی هستیم.

این مسئول تصریح کرد: در مرجعیت علمی که تاکید رهبری است باید فاصله های دانش و تولید ثروت را با علم و فناوری کاهش دهیم زیرا با دانایی می توان بر مشکلات غلبه و به موفقیت رسید.

وی گفت: در شرایط کنونی نظام فکری خودباوری بسیار مهم است و ما را به هدف می رساند و در میان نخبگان کشور این نظام فکری خودباوری ایجاد شده و باید تداوم یابد.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین اظهارداشت: در عرصه مالکیت فکری در جهان رتبه یازدهم را داریم اما در عرصه تجاری سازی ایده ها رتبه ۵۳ هستیم که این جایگاه نشان می دهد این بخش از فناوری تولید شده درصنعت و کشاورزی ما هنوز نفوذ بالایی ندارد.

احمدی بیان کرد: چند محصول دانش بنیان داریم که قابل افتخار است و امروز جوانان خوش فکر ما بهترین دستگاهی را ساخته اند که در آزمایشگاههای آلمان مورد توجه قرار گرفته و این توانمندی در بسیاری از عرصه ها مشهود است.

وی در خصوص نمایشگاه هفته پژوهش هم اظهارداشت: درخصوص نمایشگاه تلاش کردیم دستگاههای دولتی و خصوصی در حوزه تحقیقات و فناوری و پژوهشی دستاوردهای خود را ارائه کنند و ارتباط بیشتری با مراکز رشد و فناوری برقرار شود.

احمدی گفت: انتظار داریم دانشجویان و دانش آموزان درقالب اردوی راهیان پیشرفت از این نمایشگاه بازدید کنند و در جریان پیشرفتها قرار گیرند.

وی افزود: تا دو سال قبل تمرکز زیست بوم در مرکز استان و در قزوین بود اما از امروز ۴ مرکز رشد اقماری در چهار شهرستان ابیک، البرز ، بویین زهرا و تاکستان راه اندازی می شود و با توسعه زیست بوم فناوری و نواوری مراکز رشد نیز توسعه خواهد یافت.

احمدی بیان کرد: با تلاش انجام شده در پارک از گذشته تاکنون امروز پارک استان از، سطح سه به سطح دو ارتقا یافت و با برنامه های پیش بینی شده بزودی در ردیف ۵ پارک برتر کشور قرار می گیریم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا