دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم خبر داد
حضور 73 شرکت دانش بنیان در صنعت اسباب بازی ایران

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری گفت: ٧٣ شرکت دانش بنیان و ٩٣ شرکت تولیدی در صنعت اسباب بازی فعال هستند که بین آنها فضای تعاملی ایجاد شده است.

مسعود حسنلو روز یکشنبه ۱۲ آذر در رویداد توسعه و تبادل فناوری در عرصه صنعت اسباب بازی اظهار داشت: صنعت اسباب بازی ابزار هویت برای کودکان است که باید در این زمینه توجه ویژه صورت گیرد. وی افزود: اقدامات و اولویت‌هایی برای ارتقای کیفیت و رشد صنعت اسباب بازی در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری با بیان اینکه ٢۴ نیاز فناورانه در صنعت اسباب بازی شناسایی شده است، گفت: این نیازها در پنج حوزه مختلف است. وی ابراز امیدواری کرد: با این اقدامات رشد صنعت اسباب بازی را در پایان سال داشته باشیم. به گفته حسنلو، توسعه صادرات در صنعت اسباب بازی پیگیری می‌شود.

حسنلو خاطر نشان کرد: در حاشیه این رویداد از برنامه رشد و حمایت از اکوسیستم توسعه صنعت اسباب‌بازی رونمایی خواهد شد. این برنامه سند توسعه صنعت اسباب‌بازی است که برای تدوین آن ۲۴ نیاز در ۵ حوزه شناسایی شده است.

به گزارش سیناپرس، نخستین رویداد توسعه و تبادل فناوری در صنعت اسباب بازی به همت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم و با همکاری مرکز ملی صنایع خلاق وزارت صمت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای نظارت بر اسباب بازی، انجمن تولید کنندگان اسباب بازی و مجمع فعالان اسباب بازی امروز ۱۲ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، هدف از برگزاری این رویداد، ایجاد ارتباط بین زیست بوم دانش‌بنیان و خلاق و تولید کنندگان صنعت اسباب بازی با دو رویکرد بازار سازی برای شرکتهای دانش بنیان و طراحی و تولید اسباب بازی های با کیفیت با استفاده از مواد و تجهیزات ایرانی است.
مخاطبان این رویداد، فعالان حوزه سخت افزار برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک، مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی، ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه‌ای، بازاریابی و فروش نوآورانه و فناورانه محصولات هستند.
گفتنی است در این رویداد، ۲۴ نیاز فناورانه، ۷۳ شرکت‌ دانش‌بنیان و خلاق فعال در حوزه رفع نیازهای فناورانه صنعت اسباب‌بازی، ۹۳ تولیدکننده و فعال صنعت اسباب‌بازی دارای نیاز فناورانه شناسایی شده است. همچنین قرار است در این رویداد از پنج کلان پروژه پیشران توسعه صنعت اسباب‌بازی کشور با محوریت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و همکاری وزرات صنعت، معدن و تجارت رونمایی شود.

صادرات 50 میلیون دلاری اسباب بازی

سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران گفت: صادرات اسباب بازی سال ١٣٩٩ زیر ٣٠ میلیون دلار بود که در  سال ١۴٠١ به ٣٨ میلیون دلار رسید و هدفگذاری امسال ۵٠ میلیون دلار است.

«محمدرضا زارع» روز یکشنبه در رویداد توسعه و تبادل فناوری در عرصه صنعت اسباب بازی اظهار داشت: اخیرا با معاونت علمی و دانش بنیان ریاست جمهوری تفاهمنامه‌ای در حوزه صنعت اسباب بازی امضا کردیم.

وی افزود: همچنین صنعت راهبردی که چندین سال مغفول مانده بود تدوین شد تا شاهد برگزاری رویدادهای هم افزا با شرکت‌های دانش بنیان و تبدیل ایده به محصول با مشارکت سرمایه گذاران و تولید کنندگان باشیم.

سرپرست مرکزی ملی صنایع خلاق و فرش ایران ادامه داد: همچنین برنامه پنج ساله صنعت اسباب بازی را با بهره برداری از نقطه نظرات بخش دولتی و خصوصی تدوین کردیم که چهار هدف کلان از جمله فرهنگ سازی حمایت از تولید جلوگیری از قاچاق و واردات و توسعه صادرات دارد.

وی با اشاره به اینکه فقط تجهیزات اولیه صنعت اسباب بازی وارد کشور می‌شود، گفت: در سال ١۴٠٠ بالغ بر ۱۷.۴ میلیون دلار سهم واردات بود که در سال ١۴٠١ به ١۵.٣ میلیون دلار رسید.

زارع عنوان کرد: در سال ١٣٩٩ معادل ٣٧۶ میلیون دلار قاچاق اسباب بازی که از این رقم ١۵٢ میلیون دلار قاچاق اسباب بازی الکترونیکی بود ضمن اینکه ٢۴ نهاد در صنعت اسباب بازی وظیفه دارند که جلوی قاچاق و سایر موارد را بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا