احمد مسجدجامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با سیناپرس
بازاریابی صنایع خلاق به کمک دولت نیاز دارد

احمد مسجدجامعی گفت: طرح ها و ایده های جدید در حوزه صنایع فرهنگی به بازاریابی نیاز دارند و باید تلاش شود تا این چالش با همکاری دستگاه های اجرایی حل شود. این عضو سابق شورای شهر تهران در گفتگو با سیناپرس در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردها و ظرفیت های شرکت های خلاق و دانش بنیان تاکید کرد: این نمایشگاه ابتکار خوبی در این عرصه است و برخی از ایده‌ها فوق‌العاده‌ است.

وی اضافه کرد: «اکثریت عرضه‌کنندگان محصولات و خدمات خلاق و دانش بنیان ایده‌ها و طرح هایی دارند که احساس می کنند امکان ایجاد بازار برای آنها وجود ندارد و واقعا نیاز به دلگرم شدن دارند و این دلگرمی دیگر با کلام میسر نمی شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: باید تلاش کنیم و راه هایی پیدا کنیم که با ارتباط گرفتن با دستگاه‌های اجرایی این مشکل حل شود.

مسجد جامعی گفت: همانطور که ما خیرین مدرسه ساز و کتابخانه ساز و خیرین میراث فرهنگی داریم، می توانیم خیرینی در حوزه فناوری های نرم و فرهنگی هم داشته باشیم. جای خیرینی که بتوانند به کمک طرح های خلاق فرهنگی بیایند، خالی است.

وی در مورد میزان شناخت هنرمندان با ادبیات و اقتضائات حوزه فناوری و دانش بنیان گفت: حوزه فرهنگ و هنر امروز با فناوری خیلی عجین شده است و امروزه هنرمندان ما با فناوری‌های جدید آشنا هستند؛ چرا که لازمه کار آنهاست. اما احساس آنها به مسئله این است که شرایط کار کردن در ایران وجود ندارد.

مسجد جامعی با اشاره به فروش و عرضه کتاب با استفاده از امکاناتی که فناوری فراهم کرده و همچنین بیان مثال از اجرای برنامه های موسیقی با استفاده از زیرساخت های فناوری در ایام کرونا، گفت: نسل جوان هنرمند با فناوری های جدید آشنا هستند و استفاده می کنند و هنرمندان قدیمی تر هم افراد و پیشتیبان هایی دارند که با کمک آنها از حوزه فناوری بهره برداری می کنند.

وی افزود: برخی از هنرمندان فعال در صنایع خلاق احساس عدم حمایت و عدم وجود ظرفیت کافی در کشور دارند که لازم است روی این موضوع کار کنیم و شرایط را طوری فراهم کنیم که این افراد مجبور نشوند مسیر رشد خود را در خارج از کشور ببینند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای شرکت های خلاق و دانش بنیان، خاطرنشان کرد: «برگزاری چنین رویدادهایی به جهت شناسایی خلاء‌ها و مشکلات این حوزه، مفید است اما پیگیری مسئولین مربوطه را می‌طلبد.»

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا