تخصيص 125 ميليارد ریال اعتبار جهت زيرساخت هاي شهرك هاي صنعتي آباده

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس گفت: در يك سال اخير افزون بر 125 ميليارد ريال در پروژه هاي زيرساختي شهرك هاي صنعتي آباده هزينه شده است.

به گزارش سینا پرس فارس، سيد مصطفي هاشمي امروز 7 آذرماه پس از بازدید شهرک‌های صنعتی آباده در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی آباده افزود: در اين شهرستان، شهرك هاي صنعتي آباده، ايزدخواست و ناحيه سورمق به فعاليت مي پردازد و تمام تلاش ما تكميل زيرساخت ها در اين شهرك هاي صنعتي است.

وي با بيان اينكه شهرک صنعتی آباده یکی از شهرکهاي صنعتي فعال استان است كه از وضعيت زيرساختي مطلوبي نيز برخوردار است افزود: اين شهرك صنعتي كه در حال حاضر 122قرارداد سرمايه گذاري با متقاضيان در آن منعقد شده ،قطب صنعتی شمال فارس محسوب مي شود و توانسته بستر مناسبي براي جذب سرمايه گذار فراهم كند.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با اشاره به اينكه در يك سال اخير پروژه هاي زيرسازي -جدول و آسفالت بخشي از فاز دوم و جاده دسترس بين فاز اول و دوم با اعتبار 55ميليارد ريال و ارتقاي تصفيه خانه فاضلاب با 12ميليارد ريال در شهرك صنعتي آباده اجرايي شده است، خاطر نشان کرد: با اجراي اين طرح ها وضعيت زيرساختي اين شهرك صنعتي ارتقا يافته است.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس تصريح كرد: هم اكنون 63 واحد صنعتي با اشتغال 900 نفر در شهرك صنعتي آباده فعال است.

وی با اشاره به بازديد از شهرك صنعتي ايزدخواست تصريح كرد: شهرک صنعتی ایزدخواست در شمالی ترین نقطه استان فارس از موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است و با مساحت 95 هكتار ظرفیت استقرار 200 واحد تولیدی – صنعتی با پیش بینی اشتغالزایی یک هزار نفر را خواهد داشت.

هاشمي افزود: پروژه زيرسازي و آسفالت ورودي اين شهرك صنعتي با اعتبار  20ميليارد ريال در ماه هاي گذشته اجرا شده است .

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس همچنين با اشاره به وضعيت زيرساختي ناحيه صنعتي سورمق افزود : این ناحیه صنعتی 35 هکتار مساحت دارد و هم اكنون 2 قرارداد سرمايه گذاري در آن منعقد شده است.

وی یادآور شد: این ناحیه صنعتی با توجه به نزدیکی به استان يزد ،‌ از موقعیت ویژه ای برای سرمایه گذاری برخوردار است.

هاشمي با بيان اينكه مساحت كم اين ناحيه صنعتي جوابگوي بالاي متقاضيان در آينده نخواهد بود، خواستار اجراي طرح توسعه و الحاق بخشي از اراضي اطراف به اين ناحيه صنعتي شد و گفت:مراحل اداري اجراي طرح توسعه در حال انجام است.

هاشمي بر تكميل زيرساخت ها در اين ناحيه صنعتي تاكيد كرد و گفت:در اين زمينه اين شهرك صنعتي در يك سال اخير به شبكه گاز متصل شده است.

وي همچنين از تامين 2 مگاوات برق براي كارخانه كاشي و سراميك دي در ناحيه صنعتي سورمق خبر داد و یادآور شد: اين طرح با تامين اعتبار 40 ميليارد ريال توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي استان و نيز با مشاركت 550 ميليارد ريالي كارخانه كاشي انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا