پژوهشگران و فناوران برتر تجلیل می شوند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اراک با بیان اینکه هفته پژوهش در استان مرکزی از ۱۱ تا ۱۷ آذر برگزار می‌شود، گفت: جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان در روز ۱۵ آذر در دانشگاه اراک برگزار خواهد شد.

حامد صفی خانی، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در هفته پژوهش برنامه‌های متعددی توسط همه دستگاه‌ها با محوریت دبیرخانه مرکزی که دانشگاه اراک است، برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: پژوهشگران می‌توانند طرح‌های تحقیقاتی، کتاب و مقالات علمی که در یک سال گذشته انجام داده‌اند را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. مهلت ارسال آثار از ۱۰ تا ۲۴ آبان ماه است و پژوهشگران جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس Reserachweek.arak.ac.ir مراجعه کنند.

صفی‌خانی با اشاره به تشکیل ۱۵ کارگروه و کمیته برگزاری هفته پژوهش، تصریح کرد: کارگروه علوم پایه با دبیری دانشگاه اراک، علوم پزشکی با دبیری دانشگاه علوم پزشکی، علوم ورزشی با دبیری دانشگاه اراک، علوم انسانی و هنر با دبیری دانشگاه آزاد و پیام نور، کشاورزی و منابع طبیعی با دبیری مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، فنی و مهندسی با دبیری دانشگاه صنعتی اراک، شرکت‌های دانش بنیان با دبیری پارک علم و فناوری استان و کمیته واحدهای تحقیق و توسعه برتر با دبیری اداره کل صمت فعال شده است.

وی ادامه داد: کمیته پژوهشگران آزاد با دبیری دانشگاه فنی و حرفه‌ای، شرکت‌های فعال در حوزه ارتباط دانشگاه و صنعت با دبیری دانشگاه اراک، دانشجویان برتر با دبیری جهاد دانشگاهی، کارشناسان برتر دستگاه‌های اجرایی با دبیری دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانش آموزان و معلمان با دبیری آموزش و پرورش، مجلات برتر با دبیری دانشگاه تفرش و کمیته نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری با پارک علم و فناوری تشکیل شده اند.

وی با بیان اینکه از ۳ پژوهشگر و فناور برتر انتخاب شده توسط هر کارگروه با حضور مسئولین استانی تقدیر خواهد شد اظهار کرد: علاوه بر این، کمیته بازدیدهای علمی، کمیته سخنرانی‌ها و نشست‌های علمی و کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، از دیگر کمیته‌های هفته پژوهش هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اراک اضافه کرد: هفته پژوهش به این معنا نیست که فقط در آن هفته پژوهش کنیم بلکه ما در کل سال پژوهش داریم و پژوهشگران در حال تولید محتوا و علم هستند. این هفته برای تقدیر از پژوهشگران برتر در حوزه‌های مختلف است.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش باید به سمتی برود که ابزار و تولید محتوایی برای حل مشکلات داشته باشد، گفت: نگاه ما این است که با برگزاری این هفته ریل گذاری را انجام دهیم تا پژوهش در متن تصمیم گیری‌های مدیران و اتفاقات جامعه قرار گیرد و تبدیل به ابزاری برای مدیران ارشد استان برای تصمیم گیری های آینده شود.

صفی خانی با بیان اینکه مدیران ارشد نباید مدیران روزمره باشند، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم نقش پژوهش در جامعه پررنگ تر شود، بستگی به نگاه مدیران استان دارد که نگاه و برنامه علمی داشته باشند.

صفی خانی با بیان اینکه دستاورد هفته پژوهش این است که پژوهش در خدمت رفاه مردم و پیشرفت جامعه باشد، گفت: شعار هفته پژوهش امسال «پژوهش و فناوری، پیشران رشد تولید و مهار تورم» است و در راستای شعار سال حرکت خواهیم کرد.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته پژوهش تصریح کرد: اجرای زنگ پژوهش، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار، رونمایی از دستاوردهای جدید با رویکرد کارآفرینی و مهارت افزایی، برگزاری نشست‌های تخصصی و سمینارهای علمی و پژوهشی، نشست استانی با موضوع ارتباط بین دانشگاه و صنعت با حضور دانشگاه‌ها و صنایع، برگزاری تورهای پژوهشی برای بازدید از مراکز دانشگاهی، تولیدی، معدنی و صنعتی استان از مهم‌ترین برنامه‌هاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا