همکاری جهاددانشگاهی و استاندارد در لرستان

مدیرکل استاندارد لرستان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان نگاه تئوری و عملی به مسائل دارد، از آمادگی این اداره کل برای همکاری‌های مشترک با این نهاد خبر داد.

وحید والی زاده مرادی ۲۲ آبان ماه در نشست مشترک با دکتر فرهاد فرامرزیان سرپرست و معاونین جهاد دانشگاهی لرستان گفت: استاندارد یک دستگاه حاکمیتی و نظارتی است که براساس شرح وظایفی که قانون برای آن مشخص کرده است در تامین سلامتی و ایمنی به ویژه در حوزه رفاهیات و غذای مردم و جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: سازمان ملی استاندارد در دولت سیزدهم مقوله کیفیت را بیش از گذشته مدنظر قرار داده است و تلاش‌های مستمری دارد تا رضایت عمومی به خوبی جلب شود.

والی زاده مرادی اضافه کرد: اگر خواهان حضور و ورود استاندارد به مقولات مختلف هستیم، باید ملزومات و مقدمات آن فراهم باشد که این امر قطعا ارتقای کیفیت زندگی مردم را به همراه خواهد داشت و در این مسیر اداره کل استاندارد نیازمند همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط است.

مدیرکل استاندارد لرستان اضافه کرد: مصوبات شورای عالی استاندارد در دوره جدید در زندگی مردم نقش پررنگ داشته و اثرگذاری آن ملموس است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی در تصمیمات اداره کل استاندارد باید پررنگ باشد، ادامه داد: دست همکاری به سوی اساتید دانشگاهی دراز کرده‌ایم و این موضوع در فعالیت‌های ما در راستای خدمات‌دهی بهتر، تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: تصمیم‌گیری‌ها و برون سپاری‌ها کارها و فعالیت‌های قابل همکاری باید به دانشگاه‌ها و مراکز علمی از جمله جهاد دانشگاهی لرستان واگذار شود.

والی زاده مرادی با بیان اینکه بخش خصوصی نیازمند حمایت مدیران دولتی است و اگر بخش خصوصی را حمایت کنیم قطعاً تاثیرگذاری آن را خواهیم دید، اظهار کرد: با نظارت خودمان خدمات را به بهترین نحو به مردم ارائه می‌دهیم که رضایت آنها را به همراه خواهد داشت.

این مسئول به جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: سطح علمی این نهاد انقلابی برای همه‌ی دستگاه‌های اجرایی مشخص است و از نزدیک‌ترین ارگان‌ها به سازمان استاندارد بوده و می‌توانیم در همکاری‌های مشترک و تصمیم‌گیری‌ها از علم و ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در راستای خدمت به مردم استفاده کنیم.

مدیرکل استاندارد لرستان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نگاه تئوری و عملی به مسائل دارد و با نگاه علمی به موضوعات عملیاتی ورود پیدا می‌کند، صحبت‌هایش را با گسترش فرهنگ مطالبه‌گری بین مردم ادامه داد و یادآور شد: این موضوع مسئولیت ما را دوچندان خواهد کرد باید کاری کنیم که تعامل ما با جهاد دانشگاهی در کشور الگو شود.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های ما این است که مردم نسبت به استاندارد و عملکرد آن بیشتر آشنا شوند و در این راستا می‌توان از ظرفیت جهاد دانشگاهی استفاده کرد.

این مسئول امضای تفاهم نامه بین سازمان ملی استاندارد و جهاد دانشگاهی را نقطه عطفی برای همکاری‌های بیشتر دانست و افزود: در بحث ترویج فرهنگ استاندارد می‌توان از ظرفیت خبرگزاری‌های جهاد دانشگاهی استفاده کرد.

وی بر ضرورت انجام پژوهش‌های مسئله محور با موضوع استاندارد در بین مردم تاکید کرد و گفت: این امر می‌تواند کمک شایانی به ما در راستای خدمت رسانی به مردم داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا