کرمانشاه شهر دوستدار کودک می‌شود

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل طرح “شهر دوستدار کودک” به همه شهرهای ایران گفت: در حال حاضر مقدمات اجرای این طرح توسط شهرداری کرمانشاه آغاز شده است.

مسعود حمیدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به هماهنگی وزارت کشور و شورای عالی شهرسازی در اجرای طرح شهر “دوستدار کودک” گفت: این طرح جهت رفاه حال کودکان و رعایت استانداردهای زیستی و اجتماعی برای آنها در دستور کار قرار گرفته و دستورالعمل آن به تمام شهرهای ایران ابلاغ شده است.

وی افزود: در این طرح یکسری اقدامات فنی، کالبدی، زیرساختی، فرهنگی و … برای رفاه حال کودکان در شهرهای ایران انجام می گیرد.

حمیدی گفت: محوریت این طرح در شهرداری ها با معاونت شهرسازی است، چرا که باید کارهای زیرساختی و فنی را برای رفاه حال کودکان در شهرها ایجاد کند. بطور مثال پارک ها، معابر، ایستگاه ها، مبلمان شهری و… باید به نحوی ساماندهی شوند که برای کودکان به راحتی قابل استفاده باشد، همچنین اگر قرار است مجتمع تجاری پروانه بگیرد باید شرایطی را برای رفاه حال کودکان لحاظ کند.

وی افزود: علاوه بر این فضاهای خاصی باید برای کودکان شکل گیرد، بطور مثال مادری که می خواهد کودک خرسال خود را شیر دهد یا پوشک آن را عوض کند باید فضایی برای او در جامعه ایجاد شود و برای همین ساخت اتاق های “مادر و کودک” در دستور کار قرار دارد.

حمیدی گفت: در کنار معاونت شهرسازی، سازمان فرهنگی شهرداری هم مسئول برنامه های محتوایی و فرهنگی این طرح است، از برگزاری کلاس های آموزشی برای کودکان گرفته تا برنامه های فرهنگی که بتواند کودکان را از همین سنین پایین با حقوق شهروندی آشنا کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ساختار اجرای این طرح هم توسط معاونت برنامه ریزی شهرداری کرمانشاه در حال پیگیری است.

وی افزود: در حال حاضر مقدمات کار توسط معاونت شهرسازی در حال انجام است و در معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی شهرداری هم در حال تهیه محتواهای فرهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری کلاسهای آموزشی این طرح هستیم و معاونت برنامه ریزی شهرداری هم در حال آماده سازی ساختار اجرایی طرح است و عملا می توان گفت اجرای این طرح در کرمانشاه آغاز شده است.

حمیدی از راه اندازی یک شورای اجرایی راهبردی در زمینه شهر دوستدار کودک خبر داد و افزود: این شورا متشکل از شهرداری و معاونت های مختلف آن، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بهزیستی، آموزش و پرورش، اداره کل راه و شهرسازی و سایر دستگاه های مربوطه است تا بتوانیم شهری مناسب برای کودکان فراهم کنیم./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا