سنندج میزبان فعالان گردشگری سلامت
کردستان مقصد گردشگری سلامت شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی کردستان گفت: چشم‌انداز افق پنج ساله‌ ما برای کردستان، تبدیل این استان به مهمترین مقصد گردشگری سلامت نه تنها در منطقه بلکه در کشور است.

به گزارش سیناپرس، علی نوری روز شنبه در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بین المللی گردشگری سلامت در سنندج اظهار کرد: استان کردستان دارای ظرفیت‌های ویژه و خاصی در حوزه گردشگری سلامت به شمار می رود و باید تلاش کنیم از این ظرفیت ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

وی با اشاره به برپایی این نمایشگاه افزود: برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند فرصت مناسبی برای بهره‌برداری مناسب از این قابلیت‌ها و فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم و همچنین همکاری و انسجام میان بخش‌های خصوصی و دولتی برای توسعه پایدار گردشگری و رونق اقتصادی در منطقه باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی کردستان در ادامه با بیان اینکه سالانه بیش از ١٠٠ هزار نفر از اقلیم کردستان عراق برای امور درمانی عازم کشورهای مختلف از جمله ایران می‌شوند، گفت: با توجه به هم‌مرز بودن و اشتراکات فرهنگی و زبانی با اقلیم کردستان عراق، باید سهم ایران بیشتر از کشورهای دیگر باشد.

وی عنوان کرد: در این راستا و به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود در این حوزه، از ماههای اخیر اقداماتی در ۲حوزه ایجاد زیرساخت‌ها و جذب گردشگر انجام شده است.

نوری یادآور شد: در حوزه زیرساخت‌ها اقدامات لازم برای راه‌اندازی خط پرواز تهران-سنندج-سلیمانه و همچنین توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان‌های مرزی استان، در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در حوزه جذب گردشگر هم بنا داریم بیمارستان‌هایی را که دارای مجوز هستند انتخاب کنیم تا بتوان لینک ارتباطی با کشورعراق برقرار کنند.

گفتنی است نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت غرب کشور روز شنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان و جمعی از مسئولان استانی در سنندج دایر شد. به گزارش ایرنا،در این رویداد فرهنگی، فعالیت‌ها و توانمندی‌های حوزه گردشگری سلامت منطقه غرب کشور و ٧ کشور خارجی شامل ترکیه، رومانی، عراق، هند، بلاروس، روسیه و آذربایجان در قالب ٦٠ غرفه معرفی و عرضه می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در حاشیه برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی و توسعه ظرفیت‌های گردشگری سلامت در ایران به‌ویژه استان کردستان با پتانسیل مناسب برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های سلامت و اقتصاد به‌عنوان یکی از قطب‌های توریسم درمانی است.

منصور مهرزاد افزود: در این نمایشگاه پاویون‌های مختلفی در حوزه‌های گردشگری سلامت، پوست و زیبایی، طب سنتی و داروهای گیاهی، تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، فرآورده‌ها و محصولات دارویی، آب درمانی و گردشگری تندرستی برپا شده است‌.

وی افزود: در طول برپایی نمایشگاه، ضمن بازدید هیأت‌های تجاری، شرکت‌ها و گردشگران اقلیم کردستان عراق به‌ویژه اتاق بازرگانی، جلسات ورک شاپ و کنفرانس نیز برگزار می‌شود.

اولین نمایشگاه گردشگری سلامت غرب کشور تا هفتم آبان‌ در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان، آماده بازدید علاقه مندان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا