دانشجویان خارجی باعث ارزآوری و رونق گردشگری می‌شوند

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: هدف دانشگاه بوعلی‌سینا جذب دانشجویان خارجی است چراکه با تحصیل در همدان باعث ارزآوری و رونق گردشگری و اقتصاد می‌شوند.

دکتر حسین رضوان در همایش مدیریت شهری و دانشگاه اثرگذار در شهر همدان، اظهار کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا به دنبال جذب ۲۰۰۰ دانشجوی اتباع تا سال ۱۴۰۴ است به طوریکه امسال ۱۵۰ دانشجوی ارشد و دکترا جذب شده است.

وی افزود: دانشگاه ماهیت لوکس ندارد بلکه محل تحقیق و پژوهش است و باید از این تحقیقات در راستای پیشرفت شهر بهره گرفته شود و در موقعیت‌هایی که جامعه نیاز دارد، به کمک جامعه و شهر بیاید.

رضوان با بیان اینکه در دو سال گذشته رشته‌های جدید مورد نیاز جامعه در دانشگاه اضافه شده است، بیان کرد: در دو سال گذشته با تشکیل جلسات مختلف چند رشته از جمله در زمینه هنر و شهرسازی اضافه شده که در جهت پیشرفت شهر مؤثر است.

وی یادآور شد: هرگز کسی از ما نپرسید دانشگاه چه کمبودهایی دارد و همیشه از ما انتظار دارند که در همه زمینه‌های تخصصی ورود کنیم. دانشمند و محقق ما نباید به دنبال مسئولان بروند بلکه مسئولان باید به دنبال طرح‌های راهبردی پژوهشگران بروند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه ما به دنبال آن هستیم که نیازهای شهر را برآورده کنیم، خاطرنشان کرد: دانشگاه سعی کرده تمام رشته ها را بازآرایی کند و رشته هایی که مورد نیاز شهر و استان و کشور است، گرفته شود و هر رشته اعلام نیاز شده، راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه به دنبال این است که چگونه به صنعت و اقتصاد کمک کند و ارتباط سازنده با مدیریت های شهری برقرار سازد.

گزارش: ساره یوسفی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا