تحول شگفت انگیز آیفون ۱۵ در حوزه بازی های کامپیوتری

سرانجام رویداد معرفی محصولات جدید اپل و رونمایی از آیفون ۱۵ به پایان رسیده و اطلاعات، آمار، ویژگی، رنگ‌ها و تمامی مشخصات این محصولات معرفی شدند.. به نظر می رسد خبر بزرگ این است که این محصولات با نسل قدیمی متفاوت بوده و به طور جدی تری به موضوع بازی توجه کرده است.

به گزارش سیناپرس، برای مدت ها محصولات آیفون در مقایسه با رقبای خود به موضوع بازی های کامپیوتری توجه کمتری داشته و به این حوزه چندان توجه نمی کردند اما به نظر می رسد با معرفی آیفون ۱۵، این شرایط تغییر کرده و این محصولات ارتقاهای کلیدی را تجربه کرده اند.

بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده از سوی این شرکت، سری جدید آیفون ۱۵ با اضافه شدن قابلیت هایی  همچون تراشه A16 Bionic  قادر به تامین نیازهای گیمرها بوده و بازی های سنگینی همچون Capcom Resident Evil 4 یا Assassin’s Creed Mirage را اجرا می کنند.

اگر چه سال‌ها است که اپل گوشی‌ های هوشمندی با چیپ ‌ست ‌های بسیار قدرتمند می ‌سازد که در بیشتر موارد  چندان مورد استفاده قرار نمی ‌گیرند. به گزارش سیناپرس، با توجه به اینکه یک کاربر معمولی تلفن های هوشمند معمولا از ویژگی های این ریزتراشه های قدرتمند استفاده نمی کنند، تنها استفاده از بازی های دارای گرافیک بالا هستند که می توانند به کار بیایند و عدم پوشش گرافیکی این بازی ها توسط محصولات اپل باعث شده بود این تراشه ها چندان کاربردی نباشند.

به اعتقاد کارشناسان، اپل در حوزه ردیابی پرتو ضعیف ظاهر شده بود و از این  تکنیک که برای مدل‌ سازی انتقال نور در الگوریتم‌ های رندر یا به عبارت دیگر، روشی برای تقلید از نحوه عملکرد نور در دنیای واقعی استفاده می شود، کمتر بهره می برد. در حقیقت برای اجرای  بازی های دارای گرافیک سطح بالا، این سطح از رندر بسیار مهم است.

به گزارش سیناپرس، این اولین مجموعه از گوشی های هوشمند نیست که قادر به اجرای چنین بازی هایی هستند. سال ‌هاست که با ظهور بازی‌های ابری، طیف گسترده‌ای از بازی‌ های Xbox از طریق سرویس اشتراک بازی ‌های ابری این شرکت در گوشی هوشمند شما در دسترس هستند.

به گزارش سیناپرس، با این حال، این سبک از بازی ها معمولا به یک اتصال اینترنتی قوی و مقدار زیادی داده متکی است. به همین دلیل اگر شما در هنگام اجرای آن ها به یک اتصال Wi-Fi قوی وصل شده باشید، تجربه خوبی خواهید داشت اما وقتی در حال حرکت هستید همه چیز به هم می ریزد… که این موضوع یک نقطه ضعف است زیرا بیشتر کاربران زمانی که در سفر بوده یا در اتوبوس و تاکسی و یا مترو هستند با بازی کردن خود را سرگرم کرده و معتقدند این بهترین زمان برای بازی های موبایلی است.

تلاش برای انجام بازی از طریق اطلاعات ابری در حال حرکت، چالشی برابر با یک ماراتن است. در حقیقت همزمان که شما  با خیره شدن به صفحه نمایش در حال بازی هستید،  تلفن شما نا امیدانه تلاش می کند به سیگنال های اینترنتی متصل شده و طبیعتا در صورت پوشش ضعیف اینترنت همراه،  شما با قطع شدن و تاخیر در انتقال داده ها مواجه شده و به جاری لذت بردن از بازی، عصبی می شوید.

خبر خوب برای گیمرها این است که محصولات جدید اپل  دیگر این مشکلات را ندارد زیرا می ‌تواند این بازی ‌های  دارای گرافیک بالا را در هر شرایطی اجرا کرده و رضایت خاطر کاربران را فراهم کند.

به گزارش سیناپرس، این اولین سرمایه گذاری اپل در دنیای بازی نیست. در سال ۲۰۱۹، اپل سرویس اشتراک Arcade خود را راه اندازی کرد که یک سرویس اشتراک بازی موبایل محسوب می شود. اما این سرویس همچنان به قلمرو توانایی موبایل با بازی ‌های ساده و گرافیک پایین‌ تر محدود بود.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: sciencefocus

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا