نقدناپذيري مديران نيازمند كار فرهنگي است

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تصريح بر اينكه نقدناپذيري مديران نيازمند كار فرهنگي است، گفت: متاسفانه اين حالت در برخی از مدیران وجود دارد لذا اخلاق مديريت و نقدپذيري در جامعه جاي كار زيادي دارد.

به گزارش سینا پرس فارس، آیت‌‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۱۹ مردادماه در نشست تجلیل از خبرنگاران که به‌مناسبت ایام بزرگداشت خبرنگار برگزار شد، ضمن تکریم شهدای رسانه، از خبرنگارانی که حرمت قلم را نگه داشته اند، قدردانی کرد.

آیت‌الله دژکام، آگاهی یا خبر داشتن و انتخاب‌گری را ۲ ویژگی بارز حیات و پویایی برشمرد و خاطرنشان کرد: جان‌دار بودن، یعنی آگاه بودن، آگاهی داشتن، از کمترین میزان آگاهی تا جایی که تنه به بی‌نهایت می‌زند. انتخابگری هم دیگر نشانه جان داشتن محسوب می‌شود؛ لذا باید توجه خبرنگاران را به این ۲ ویژگی جلب و معطوف کرد.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه، از نظر او جامعه انتخابگر، زنده است؛ یکی از نمونه‌های این انتخابگری را برگزاری انتخابات‌ها ذکر و خاطرنشان کرد: به نظرم بسیاری از مواردی که منجر به بروز یاس می‌شود، ناشی از نداشتن آگاهی و فراموش کردن انتخابگری است، اگرنه، انسانی که چنین ویژگی‌هایی را داشته باشد، هیچ زمانی ناامید نمی‌شود.

امام جمعه شیراز دربخشی از سخنان خود، با بیان اینکه، اصلاح مدیران نقد ناپذیر، کار فرهنگی نیاز دارد، تاکید کرد: باید انتقادپذیر باشیم تا بتوانیم دیگران و عملکردها را نقد کنیم. لذا اخلاق مدیریتی هنوز جای کار دارد و باید در این زمینه اقدامات فرهنگی انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تعریفی واحد از خبرنگار و دفاع از هویت و جایگاه خبرنگار و عکاس خبری، نادیده گرفتن حرفه خبرنگاری را ناشی از رشد تکنولوژی عنوان کرد و افزود: خبرنگاری هنر است و هر کسی این هنر را ندارد و باید این موارد بازخوانی شده و در جامعه گفته شود که به خبرنگار اعتماد کنند نه آن کسی که موبایل به دست گرفته و فیلم و عکس را ارسال می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه رسانه و منبری‌ نمی‌تواند واقعیت‌ها را تحریف کند، گفت: مؤمن در بحث خبررسانی محدودیت‌هایی دارد و خود را ملزم می‌کند که کار غیراخلاقی انجام ندهد اما از آن طرف، رسانه‌های بیگانه هر چیزی را بیان و دروغ‌بافی می‌کنند و خلاف واقعیت‌ها را منعکس کرده و تحریف می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین ابراز امیدواری کرد: توجه به اصحاب رسانه در فارس صرفا یک جانبه نباشد که دیگران بهره خود را از زحمات اصحاب رسانه ببرند اما در قبال این قشر خدوم، یکسری خدمات نادیده گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا