پروژه توسعه و افزايش ظرفيت پست 400 كيلوولت كنگان برق­ دار شد

مجری طرح پستهای انتقال شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر از برق دار شدن پروژه توسعه و افزايش ظرفيت پست 400 كيلوولت كنگان خبر داد و بیان داشت: اجرای این طرح موجب تثبیت تامین و انتقال برق و انرژی در نواحی جنوب استان بوشهر و مناطقی از عسلویه و کنگان می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس، محمدهادی اکبری مجری طرح پستهای انتقال شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر با تشریح مشخصات این طرح افزود: طرح توسعه و افزايش ظرفيت پست 400 كيلوولت كنگان با 1500 میلیارد ریال اعتبار در حومه شهر کنگان اجرا شده و اعتبارات آن از محل منابع استانی تامین شده است.

مجری طرح پستهای انتقال شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر خاطر نشان کرد : ظرفیت اضافه شده به این پست 500 مگاولت آمپر است و عملیات اجرایی آن با تلاش متخصصین داخلی تیرماه امسال به پایان رسید ، این طرح در مدت زمان 16 ماه اجرایی گردید و اکنون با صد در صد پیشرفت فیزیکی در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

مهدی عسکرنژادی کارشناس مسئول این پروژه نیز با تشریح جزییات این طرح اضافه کرد: بکارگیری سه دستگاه ترانس تك فاز 400 كيلوولت و يك دستگاه ترانس كمپكت به همراه تجهیزات کامل یک بی 132 کیلوولت و یک دستگاه سکسیونر 400 کیلوولت در این طرح با هدف كمك به افزايش قابليت اطمينان شبكه و كمك به مانور پذيري پست با موفقیت انجام شد.

این مقام مسوول ادامه داد : كليه تجهيزات بکار گرفته شده در این طرح ساخت داخل کشور است و عملیات نصب و راه اندازی توسط مهندسین و متخصصین ایرانی صورت پذیرفت. حمل تجهيزات و بار ترافيكي ترانس ها از مناطق صعب العبور بوده است و اجراي پروژه در شرايط بد و طاقت فرساي آب و هوايي منطقه صورت پذيرفته است که جا دارد از تلاش همه دست اندرکاران تقدیر به عمل آید.

رحیم هاشمی شیرازی کارشناس طرح دیسپاچینگ و مخابرات شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر نیز در این زمینه اظهار داشت: بکارگیری تجهیزات داخلی در اجرای این طرح به جلوگيري از خروج ارز کمک كرده است ؛ اجرای پروژه توسعه و افزايش ظرفيت پست 400 كيلوولت كنگان و برق دار شدن آن برگ زرین دیگری بر افتخارات متخصصین صنعت برق استان فارس برای خدمت به مشترکان برق قلمداد می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا