افزایش 13 درصدی مصرف بنزین در فارس

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس گفت: در چهار ماه گذشته سال جاری مصرف بنزین در استان ۹۴۰ میلیون لیتر بود و این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش سینا پرس فارس، اسدالله طاهری امروز دوشنبه ۱۶ مرداد در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از تلاش اصحاب رسانه در اطلاع رسانی دقیق و آگاهی بخشی به مردم، گفت: ارتباط و تعامل مناسب دستگاه ها بویژه دستگاههای خدمات رسان با رسانه ها باعث پویایی این دستگاهها میشود.

طاهری در ادامه به تشریح میزان پخش فرآورده های نفتی در استان پرداخت و گفت: طی چهار ماه گذشته سال جاری مصرف بنزین در استان ۹۴۰ میلیون لیتر بوده که این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته و از نُرم کشوری هم بالاتر است.

وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی بیش از ٧٧٢ میلیون لیتر گاز مصرف شده که ١٠ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس خاطر نشان کرد: شهرستان فیروزآباد با 37 درصد و شهرستان آباده با 19 درصد بیشترین مصرف بنزین را نسبت به سایر شهرستان‌های استان داشته‌اند.

وی در اشاره به مصرف سوخت هوایی گفت: تامین سوخت هواپیماهای ۴ فرودگاه استان را عهده داریم و طی چهارماه گذشته، معادل دو میلیون لیتر فرآورده سوخت به هواپیماها تخصیص شده است که ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است که دلیل آن میتواند کاهش تعداد پروازها باشد.

وی با یادآوری اینکه دولت تکلیف کرده توزیع گاز مایع و گازهای سیلندری به صورت الکترونیکی انجام شود، افزود: در مجموع در چهار ماه گذشته بیش از ۳۷ هزار و 100 لیتر تن گاز مایع توزیع شده است.

طاهری گفت: ظرفیت سوخت دوم (گازوییل) مورد نیاز ۴ نیروگاه بزرگ سیکل ترکیبی و حافظ در شیراز و نیروگاه جهرم و کازرون نیز به میزان ۲۱۱ میلیون لیتر تامین شده است.

طاهری ضمن اشاره به تسریع در روند صدور کارت‌های سوخت و ارسال آن در کمترین مدت زمان، از طراحی سامانه‌ scs.niopdc.ir برای جا ماندن کارت‌های سوخت در جایگاه‌ها خبر داد و گفت: این سامانه در بستر اینترنت طراحی شده است و افراد می توانند با مراجعه به سامانه مذکور و ورود پن کارت سوخت خود، از آخرین تاریخ سوخت گیری و محل کارت خود اطلاع یابند و در صورت نداشتن پن کارت سوخت با مراجعه به پلیس به علاوه ده آن را دریافت نمایند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس با بیان اینکه همچنان تعداد زیادی از کارت‌های صادر شده در باجه‌های معطله اداره پست باقی مانده، از هم استانی‌ها خواست برای دریافت کارت سوخت خود اقدام کنند.

طاهری با بیان اینکه از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۱۶ جایگاه پمپ بنزین راه اندازی شده است گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۱۴ جایگاه دیگر با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در دست اجراست که تعدادی از آنها تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد که در مجموع با دارا بودن 30 جایگاه، مقام اول را در کشور در این زمینه داریم و از لحاظ سرمایه گذاری بخش خصوص نیز قابل توجه است.

وی با اعلام تعداد 133جایگاه CNG در استان گفت: از این تعداد 85 جایگاه تک منظوره و 48 جایگاه دو منظوره (هم پمپ بنزین و هم CNG) هستند که میانگین مصرف CNG روزانه یک میلیون 600 هزار متر مکعب است.

طاهری در پایان گفت: تفاوت زیاد نرخ یارانه ای و آزاد فرآورده های نفتی، جذابیت زیادی جهت افراد سودجو جهت قاچاق فراهم کرده و در استان فارس به دلیل بارانداز بودن به شمال و جنوب کشور به رغم مبارزه جدی، متأسفانه هنوز شاهد این پدیده هستیم بطوری که در چهار ماه گذشته سال 4 هزار و 900 لیتر نفت و گاز و 42 هزار لیتر بنزین قاچاق کشف شده است.

گزارش: فتانه حق پرست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا