سومین دوره مسابقه کتاب سه دقیقه ای برگزار شد

سومین دوره مسابقه کتاب سه دقیقه ای دانشجویی فارس به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان فارس برگزار شد.

به گزارش سینا پرس فارس، سومین دوره مسابقه کتاب سه دقیقه ای دانشجویی فارس به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان فارس و با همکاری دانشگاه فرهنگیان شیراز و شرکت نوار امروز 10 خردادماه با حضور جمعی از دانشجویان، مدیران و مسئولان فرهنگی استان در محل دانشکده سلمان فارسی دانشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد.

در این مراسم نماینده هیات داوران ضمن تاکید بر اهمیت کتاب و کتاب خوانی گفت: از شاخصه های توسعه فرهنگی در هر کشوری بالا بودن میزان مطالعه و کتاب خوانی است؛ در حالیکه در جوامع توسعه یافته، کتاب خوانی سرانه بالایی را به خود اختصاص می دهد، جوامع توسعه نیافته بالا بودن نرخ بیسوادی از یک سو و بی علاقگی باسوادان به مطالعه از سوی دیگر، نرخ مطالعه بسیار پایین است.

محمد برفر با اشاره به جدیدترین آمار مقایسه ای نرخ مطالعه در جهان، سرانه مطالعه هر ایرانی در روز را 13 دقیقه دانست و افزود: این رقم را وقتی با سرانه مطالعه روزانه مردم کشورهایی چون ژاپن با 92 دقیقه در روز، فرانسه با 68 دقیقه در روز، سوئد با 57 دقیقه در روز و حتی کشوری مثل ترکیه با 50 دقیقه در روز مقایسه می کنیم، عمق فاجعه را بیشتر درک می کنیم.

در ادامه مراسم، دانشجویان شرکت کننده به ارایه کتاب انتخابی خود طی سه دقیقه پرداختند و مورد داوری قرار گرفتند.

برگزیدگان این دوره از سوی هیات داوران، محمد صداقتی جهرمی، زینب محبی و مرضیه تابع بردبار بودند که به ترتیب موفق به کسب رتبه اول تا سوم شدند.
داوری این دوره از مسابقات کتاب سه دقیقه ای دانشجویی استان فارس را محمد برفر، مسعود عباسی و سمیه رضایی بر عهده داشتند.

گزارش: فتانه حق پرست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا