لزوم تقویت آموزش فراگیر فرهنگ ترافیک

شهردار شیراز در بازدید از مرکز کنترل ترافیک، آخرین وضعیت ترافیکی سطح شهر، ورودی‌های کلان‌شهر و پایش‌های صورت گرفته را بررسی و ارائه خدمات بهتر به شهروندان و مسافرین نوروزی تاکید کرد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی با حضور در ساختمان معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری از مرکز کنترل ترافیک بازدید کرد.

شهردار شیراز در این بازدید، آخرین وضعیت ترافیکی سطح شهر، ورودی‌های کلان‌شهر و پایش‌های صورت گرفته را بررسی و دستورات لازم برای انجام تمهیدات لازم و ارائه خدمات بهتر به شهروندان و مسافرین نوروزی صادر کرد.

او در این بازدید به لزوم آموزش و فرهنگ ترافیک به شهروندان در طول سال و ایجاد پویش در نوروز برای آموزش‌های ترافیکی تاکید کرد.

اسدی یکی از رسالت‌های مهم معاونت حمل‌ونقل ترافیک در سال جدید را تقویت و توسعه آموزش فراگیر فرهنگ ترافیک در سطح مدارس و جامعه دانست.

او گفت: معاون حمل‌ونقل و ترافیک باید در سال جدید به صورت جدی مقوله آموزش را مورد توجه قرار دهد تا با تولید محتواها و کار مشارکتی با معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شاهد اصلاح رفتارهای ترافیکی برای رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی باشیم.

به گفته این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز؛ باید تلاش شود که خود مردم در اداره شهر به ویژه در مدیریت ترافیک مشارکت جدی داشته باشند و شهرداری نیز زیرساخت‌های لازم را برای این امر مهیا کند.

شهردار شیراز استفاده از جریمه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک را آخرین گزینه دانست و اظهار کرد: در وهله نخست باید با آموزش‌های صحیح از ناهنجاری‌های حوزه ترافیک جلوگیری کرد و قانون‌مداری ملاک عمل همه قرار گیرد‌‌.

اسدی با تأکید بر طراحی و توسعه سامانه‌های هوشمند ترافیک تصریح کرد: معاون حمل‌ونقل باید در سال جدید نسبت به افزایش این سامانه‌ها بر اساس آخرین تکنولوژی اقدام و به‌سمت هوشمندسازی سیستم حمل‌ونقل حرکت کند.

او همچنین توسعه خطوط مترو، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی همچون تاکسی و اتوبوس و تغییر ذائقه مردم برای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به جای خودروهای شخصی را از مهمترین برنامه‌هایی دانست که در سال جدید انتظار می‌رود تا حوزه حمل‌ونقل و ترافیک آن‌ها را انجام دهد‌.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا