اسباب بازی های استاندارد، رشد، شکوفایی و خلاقیت کودک را به دنبال دارد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: از خانواده ها، صاحب امتیازان خانه های بازی و مهد های کودک جهت حضور در نمایشگاه اسباب بازی جهت بالارفتن آگاهی آنها از انوع اسباب بازی ها و سرگرمی هایی استاندارد که میتواند در رشد، شکوفایی و خلاقیت کودک تاثیر گذار باشد دعوت میکنم.

به گزارش سینا پرس فارس، سعیدرضا کامرانی در جمع خبرنگاران با اعلام 42 ویژه برنامه در دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامی به عنوان نماد تحقق اسلام ناب محمدی شناخته می‌شود و کمیته تخصصی ستاد دهه فجر کودک و نوجوان فارس به دبیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپرده شده است، در همین برنامه‌ریزی براساس محتوای ایرانی اسلامی و درخور این رنج سنی با همکاری کارگروه کودک‌و‌نوجوان انجام‌شده است.

کامرانی با اشاره به اینکه جشنواره قصه‌گویی را به عنوان معتبرترین جشنواره قصه‌گویی در کشور برگزار کرده اند، افزود: 955 اثر از فارس به دبیرخانه ارسال شد که 12 قصه‌گو از فارس به بخش 90 ثانیه‌ای و 3نفر به مرحله ملی راه یافتند.

وی همچنین از راه‌اندازی خانه عروسک‌ها در فارس به عنوان اولین خانه‌های عروسک‌ها خبر داد و‌ گفت: این عروسک‌ها دارای شناسنامه هستند و این، می‌تواند مقدمه راه‌اندازی موزه عروسک‌ها باشد.

او با اشاره به برخی فعالیت‌های دیگر همچون بازی‌های بومی و محلی، معرفی شخصیت، سرزمین، نجوم با محوریت کتابخوانی عنوان داشت: یک تفاهم‌نامه مشترک میان کانون فارس و بنیاد مهدی موعود برای آشنایی کودکان و نوجوانان با بحث مهدویت در ایام گذشته امضا شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس به برنامه هایی اجرایی در سال جاری تاکنون ازجمله مقام اول مسابقه نقاشی بلغارستان، کسب مقام اول مسابقه نقاشی رنگین‌کمان صلح از سوی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، برپایی نمایشگاه نقشینه در گالری کانون پرورش فکری کودکان تهران با ارائه نقاشی‌های برگزیده نقاشی‌های کودکان و نوجوانان فارس در مسابقات بین‌المللی شامل 85 اثر، و درخشش عضو کانون فارس در مسابقه نقاشی ژاپن و برگزیده هجدهمین سوگواره عاشورایی کانون اشاره کرد.

سعیدرضا کامرانی ازدیگر اقدامات این کانون در سال جاری به دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و هنرمندان جانباز بویژه خانواده‌های دارای کودک، کسب دیپلم افتخار مسابقه هنر‌های تجسمی فرانسه از سوی عضو کانون فارس اشاره کرد.

کامرانی خاطرنشان کردعلاوه بر برنامه های ذکر شده یک فعالیت ویژه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد وآن حضور در نمایشگاه های بین المللی فارس میباشد.

او ادامه دادشرکت در این نمایشگاه که همزمان با هفدهمین نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی در استان فارس نیز میباشد در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی فارس در شهرک گلستان برگزار میگردد.

وی ضمن درخواست از خانواده ها، صاحب امتیازان خانه های بازی و مهد های کودک جهت حضور در این نمایشگاه و آگاهی از انوع اسباب بازی ها و سرگرمی هایی استاندارد که میتواند در رشد، شکوفایی و خلاقیت کودک تاثیر گذار باشد، گفت: مشکلاتی که بعضا خانواده و جامعه با آن روبرو هستند بحث اسباب بازی های کودکان است که برخی از این اسباب بازی ها غیر استاندارد بوده و بیشتر ترویج خشونت داشته تا سرگرمی و متاسفانه این قبیل اسباب بازی ها علاوه بر اینکه هیچ تناسبی با اهداف جمهوری اسلامی نداشته در تعلیم و تربیت کودکان نیز اثر بسزایی نیز داشته، که متاسفانه این نوع از اسباب بازی ها از مبادی غیر قانونی و به صورت قاچاق وارد کشور میشود.

سعیدرضا کامرانیدر پایان افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فعالیت‌ها وکارگروه‌های تخصصی که در کشور ایجاد کرده، نسبت به تهیه اسباب بازی و سرگرمی ها متناسب با سن کودکان ، تعلیم و تربیت و همچنین تناسب این اسباب بازی ها با محتوا های ایرانی و اسلامی با حساسیت بالایی پیگیری میکند.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا