اسباب بازی های امن برای کودکان بخرید

به گزارش سیناپرس، تقریبا همه افراد در طول زندگی خود به کودکان یا نزدیکانشان اسباب بازی هدیه می دهند. در این میان اما باید توجه داشت که برخی اسباب بازی های موجود در بازار می تواند خطرناک بوده و باید با مطالعه و بر اساس شرایط تهیه شوند.

جن لاو، مدیر بخش آسیب دیدگی و پیشگیری از آسیب اطفال در بیمارستان کودکان ایالتی پن می گوید:هر ساله حدود ۲۰۰ هزار کودک آمریکایی با آسیب های ناشی از اسباب بازی، شامل مسمومیت تا خطرات خفگی به اورژانس مراجعه می کنند.

دکتر مری کاترین سانتوس، جراح اطفال در این بیمارستان در تکمیل گفته های همکارش می گوید: والدین باید توجه داشته باشند که همه اسباب بازی ها ایمن نیستند. ما دائما مشکلاتی را در مورد کودکانی که نیاز به جراحی داشته یا آسیب‌های تروماتیک ناشی از اسباب ‌بازی‌ ها دارند، می ‌بینیم، جایی که کودک تحت نظارت نیست یا اسباب ‌بازی به کودکی با سن نامناسب داده می ‌شود.

در این میان یکی از بزرگترین نگرانی ها در رابطه با اسباب بازی ها، باتری های ساعتی یا آهنرباهای موجود در اسباب بازی ها هستند. در صورت بلعیده شدن، باتری ها و اهن رباها ممکن است از داخل به یکدیگر جذب شده و باعث سوراخ شدن، پیچش یا انسداد روده و عفونت شوند.  در این شرایط ممکن است نیاز به جراحی وجود داشته باشد.

کودکان نوپا به طور غریزی با گذاشتن اشیا در دهانشان به کاوش دنیای اطراف می پردازند. این کاری است که آنها انجام می دهند و باتری های ساعتی به معنای واقعی کلمه تهدید کننده زندگی هستند.

به گزارش سیناپرس، این خطر همچنین در اسباب بازی هایی که موسیقی پخش کرده و دارای قطعات متحرک هستند، نهفته است. آنها را می توان به راحتی جدا کرد و باتری های خطرناک این اسباب بازی ها را در معرض دید قرار داد.

در اینجا راه هایی برای ایمن نگه داشتن فرزندتان در مقابل خطرات ناشی از اسباب بازی ها پیشنهاد می شود:

تمام اسباب بازی های جدید را بررسی کنید. به برچسب ها، دستورالعمل های سن، قطعات کوچک و شاخص های غیر سمی توجه کنید. مطمئن شوید محفظه های باتری ایمن هستند و نمی توان آنها را باز کرد. اسباب بازی های بالقوه ناایمن متعلق به کودکان بزرگتر را از خواهر و برادر کوچکتر دور نگه دارید.

توصیه های سن روی برچسب اسباب بازی ها را بررسی کنید. این استاندارد ها بر اساس مهارت ها و توانایی های رشدی کودکان در یک سن خاص و همچنین ویژگی های خاص اسباب بازی تعیین می شوند. اسباب‌ بازی ‌هایی که برای سنین ۳ سال به بالا برچسب ‌گذاری شده‌ اند ممکن است حاوی قطعات کوچکی باشند که می‌توانند خطر خفگی داشته باشند.

به گزارش سیناپرس، با دقت خرید کنید و اسباب بازی را فقط از فروشندگان معتبر و برندهای معروف خریداری کنید. بعید است اسباب بازی های تقلبی با قوانین سختگیرانه ایمنی اسباب بازی مطابقت داشته باشند. هنگام خرید آنلاین، نظرات و عکس های محصول را بررسی کنید. تصاویر فتوشاپ شده ضعیف، اشتباهات نگارشی یا املایی در توضیحات، نشانه دیگری از غیر استاندارد بودن محصول هستند.

پیش از دادن اسباب بازی به کودک، یک بازرسی دقیق انجام دهید. محصول و بسته بندی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که قطعات آسیب دیده نیستند. قطعات آسیب دیده می توانند به خطر خفگی تبدیل شوند.

عروسک ها یا بالش های پر شده با الیاف می توانند خطرناک باشند. به دلیل خفگی احتمالی هرگز نباید آنها را در گهواره نوزاد قرار داد.

مترجم: رضوان خندان

منبع: consumer.healthday

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا