امضای تفاهم نامه بین جهاد دانشگاهی و شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

 دکتر محمد سبحانی، سرپرست جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: با توجه به شبکه ارتباطی جهاد دانشگاهی در زمینه های پژوهشی، علمی، آموزشی و فرهنگی در 73 واحد و پژوهشکده سراسر کشور می‌توان از این فرصت و پتانسیل برای رشد و توسعه استان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به رغم برخورداری از منابع غنی، کمتر توسعه یافته است، افزود: 50 درصد گیاهان دارویی کشور در این استان است اما متاسفانه این استان سهمی در صنعت و اقتصاد این بخش ندارد.

سبحانی بیان کرد: این استان دارای تولیدات صنایع دستی خوب و با کیفیتی است اما این تولیدات به نام سایر استان ها صادر و به فروش می رسند.

وی اضافه کرد: جهاددانشگاهی آماده همکاری و تعامل بیش از پیش با شرکت شهرک های صنعتی استان در زمینه های مختلف از جمله علمی، آموزشی و پژوهشی است.

مهندس سهراب بنام، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: دغدغه اصلی مسوولان دولت تدبیر و امید در استان و کشور، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال است که در این استان برای استفاده از فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری آماده استقبال از سرمایه گذاران هستیم.

وی افزود: شرکت شهرک های صنعتی در تلاش است که با برگزاری دوره های آموزشی، فعالیت های پژوهشی و حمایت های نرم افزاری جهت کمک و توانمندسازی واحدهای صنعتی گام های مثبتی بردارد به طوری که باید تا پایان امسال 2547 ساعت دوره آموزشی برگزار شود.

بنام بیان کرد: با ارائه آموزش های لازم می توانیم از ظرفیت ها و پتانسیل های محلی استان ازجمله صنایع دستی و دستبافت ها استفاده کنیم تا فعالان این عرصه توانمند شوند و زنجیره ارزش این صنایع را تکمیل و حلقه مفقوده را در این زمینه پیدا کنیم.

 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طرح خوشه های صنعتی استان با همکاری جهاد دانشگاهی در حال انجام است  و می توانیم در رابطه با توانمندی های صنایع دستی استان همکاری همه جانبه داشته باشیم تا زنجیره خوشه دستبافت ها و خوشه های صنعتی استان را تکمیل کنیم.

به گزارش ایسنا، بنام تصریح کرد: علاوه بر امکان سنجی خوشه های صنعتی، خوشه های شیلات آبزیان، آب معدنی، گل رز و گل‌های زینتی و صنایع نفت و گاز را در برنامه داریم که می توانیم در این زمینه با جهاددانشگاهی همکاری داشته باشیم.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری در زمینه های علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی بین جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد و شرکت شهرک های صنعتی این استان امضا و منعقد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا