بومی سازی دانش فنی تمامی قطعات خودور هدف اصلی ساپکوست

دکتر حسین نجاری مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو(ساپکو) در نشست مشترک با مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، با اشاره به نقش فراوان صنعت الکترونیک در خودروسازی گفت: به عنوان مثال وابستگی الکترونیکی خودروی دنا نسبت به خودروی 405 ، صد در صد افزایش یافته است.

وی افزود: از سوی دیگر یکی از بخش هایی که در صنعت خودرو هنوز نتوانسته ایم کاملا خودکفا شویم، بخش های الکترونیک است که در دوران تحریم مشکلاتی را هم ایجاد کرد و حتی شرکت هایی خارجی هم اجازه نمی دادند که در این بخش ها به خودکفایی برسم تا نیازمند باقی بمانیم.

دکتر نجاری تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که در قالب تیم های مختلف موضوعات پیگیری شد تا هم دانش فنی بخش های الکترونیک در ساپکو و هم در قطعه سازان بومی شود تا در نهایت منجر به تعریف پروژه های جدید شود.

وی ادامه داد: پروژه های زیادی توسط قطعه سازان در حال انجام است اما آنچه که ساپکو به دنبال آن است بومی سازی دانش فنی تمامی قطعات خودور در کشور است.

مدیرعامل ساپکو خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانش فنی ریخته گری و ماشین کاری در کشور بومی شده است و قطعات جدید ظرف مدت کوتاهی در کشور نمونه سازی انجام می شود اما در زمینه الکترونیک این طور نیست و در انجام این پروژه ها نگرانی وجود دارد و هنوز دانش آن نهادینه نشده است.

وی با بیان اینکه به کارگیری نیروی انسانی و تعریف کار متناسب با ظرفیت های نیرو یک هنر است، تصریح کرد: بزرگترین ضعف در حوزه مدیریت فنی این است که نتوان کاری را برای کارشناس تعریف کرد که از انجام آن لذت ببرد.

دکتر نجاری در پایان تاکید کرد: امیدوارم این جلسات باعث شود که بتوان پروژه های حوزه الکترونیک را تعریف کرد تا از زمینه های حمایتی صندوق نیز بهره ببریم و هم نیازهای قطعات خودرو تامین شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا