ساخت روبات خانگی دارای احساسات

نسل جدید روبات های همدم Buddy به معنای دوست نام گرفته اند. این روبات می تواند از خود حرکات احساسی نشان بدهد. تیم تحقیقاتی BFR به تازگی از نسخه اولیه این روبات پرده برداری کرده است. این روبات با جذابیت های خود به زودی به بازار روانه خواهد شد.

ارتفاع این روبات 71 سانتی متر (دو فوت) بوده و وزن آن  نیز کمتر از 5 کیلوگرم (11 پوند) است. وسیله حرکتی این روبات یک سه پایه چرخ دار است که یک اینچ از زمین فاصله دارد. این روش حرکتی برای مصارف خانگی مناسب است اما نباید از آن انتظار داشته باشیم که بتواند از پله ها بالا برود.

یک تبلت اندرویدی 32 گیگابایتی هم به عنوان صورت این روبات و هم به عنوان دستگاه ورودی مقدماتی عمل می کند که محققان به واسطه آن می توانند رفتار های مختلف را به این روبات برنامه دهی کنند. برنامه نویسی اعمالی که این روبات انجام می دهد بسیار شهودی است. با یک دستور دهی ساده می توان به روبات گفت که چه کاری را در چه زمانی انجام دهد. تبلت بکار رفته در این روبات می تواند با استفاده از اتصال USB دستگاه های خارجی دیگری را نیز شارژ کند.

میکرو کنترولر Arduino که در بدن این روبات تعبیه شده است می تواند دستورات تبلت را به حرکات مکانیکی تبدیل می کند. این دستورات با استفاده از حسگرهای ویدیویی، حرارتی، صوتی، تشخیص چهره و… واقع در کمر و پیشانی این روبات به حرکات مکانیکی تبدیل می شود.

این روبات می تواند در غیاب صاحب خانه به گردش در خانه پرداخته و از محیط مراقبت کند و حتی می توان از راه دور به کمک آن به نظارت بر محیط خانه پرداخت. شایان ذکر است که این ساختار احساسی در روبات Buddy، به صورتی بسیار هوشمندانه پیاده سازی شده است زیرا ارائه این ساختار بر روی یک نمایشگر، نیاز به عضلات مکانیکی را از بین برده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا