مشارکت فرهنگستان علوم درصندوق موقوفات وسرمایه گذاری جایزه مصطفی(ص)

 دکتررضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم دراین مراسم گفت: اعضای فرهنگستان علوم از جایزه مصطفی (ص) که جایزه ای بزرگ در حوزه علم و فناوری در جهان اسلام است با مشارکت در صندوق موقوفات و سرمایه گذاری جایزه مصطفی (ص) حمایت کردند.
وی بیان کرد: جایزه مصطفی (ص) جایزه ای کلان درجهان اسلام است که به دانشمندان و پژوهشگران مسلمان یا تابع کشورهای اسلامی اعطا می شود.
وی ادامه داد:مبلغ جایزه مصطفی (ص) پانصد هزار دلار است و لازم است که تمام افراد جامعه به حمایت از این جایزه بزرگ علم و فناوری جهان اسلام بپردازند.
عضو شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی (ص) افزود: اعضای پیوسته فرهنگستان علوم در راستای حمایت از جایزه مصطفی (ص) با خرید حداقل یک واحد از صندوق موقوفات و سرمایه گذاری جایزه مصطفی (ص) در جرگه حامیان علم و فناوری کشور قرار گرفتند.
مهدی صفاری نیا دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی (ص) در این مراسم به ارائه گزارشی پیرامون فعالیت های مربوط به اعطای جایزه مصطفی (ص) و فعالیت دبیرخانه این جایزه پرداخت و در ادامه آقای دکتر حسن ظهور رئیس کارگروه علمی جایزه به ارائه گزارشی از روند داوری آثار ارسالی پرداخت.
براساس سند اجرایی جایزه مصطفی(ص)، پارک فناوری پردیس معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری مسئولیت دبیرخانه دائمی جایزه وفرآیندهای اجرایی را برعهده دارد، دکتر سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) رییس شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی (ص) است.
به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،جایزه مصطفی (ص) درسال 1391 با هدف تقدیر ازدانشمندان جهان اسلام و توسعه علم و فناوری در کشورهای اسلامی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید ونخستین دوره اعطای این جایزه دردی ماه سال جاری برگزار می شود که در این مراسم به چهار دانشمند برگزیده جهان اسلام جایزه پانصد هزار دلاری اعطا می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا