زنی که بخاطر بی اشتهایی نابارور شده بود اکنون 9 فرزند دارد

به گزارش سیناپرس اصفهان به نقل از فینو اکسپرت، لیا ویلیامز، اهل تنبری ولز بریتانیا، در 19 سالگی دچار اختلال خوردن (آناروکسیا) شد و به وزن 35 کیلوگرم رسید سپس عادت ماهیانه اش متوقف شد. لیا براین باور بود که به علت توقف عادت ماهیانه اش بیماری اش تشدید شده و پزشکان گفتند که او دیگر باردار نمی شود اما در سن 24 سالگی لیا ویلیامز رو به بهبودی رفت و دختردار شد. 

آناروکسیا یا بی اشتهایی یک بیماری روانی جدی است که در آن فرد مصرف غذای خود را محدود می کند و اغلب باعث کمبود وزن شدید می شود. بیماران ممکن است از کاهش قدرت عضلانی و استخوانی و همچنین افسردگی، کاهش میل جنسی و قطع قاعدگی در زنان رنج ببرند. این بیماری آسیب ارگان های داخلی بدن را نیز به دنبال دارد.

لیا در سن 19 سالگی به دلیل اختلال در خوردن و بی اشتهایی شبیه یک اسکلت شد، دندان هایش ریخت و تنها از آن یک ریشه ماند و اما بعد از مدت ها توانست آن ها را ترمیم کند. لیا تحت مشاوره قرار گرفت و در سن 24 سالگی بی اشتهایی را شکست داد و باردار شد. او معتقد است که معجزه ای رخ داده که او به روند طبیعی زندگی برگشت و توانست غذا بخورد، همچنین مادر شدن را نه یکبار بلکه 9 مرتبه تجربه کند و پزشک او هنوز نمی تواند این اتفاق را باور کند.

 

مترجم:هاجر غفاری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا